خبرگزاری کار ایران

این نسل‌کشی کی تمام می‌شود؟

خشونت‌های اسراییل این‌بار در «بیروت» به روایت خبرنگار «المیادین»+فیلم

خشونت‌های اسراییل این‌بار در «بیروت» به روایت خبرنگار «المیادین»+فیلم
کد خبر : ۱۵۴۰۸۷۶

طی یک سال گذشته و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» تصاویر و فیلم‌های دلخراشی از کشتار و ویرانی‌های غزه و توابع آن به مدد تلاش خبرنگاران و عکاسان به کل دنیا مخابره شده است. حال پس از شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، بیروت به صورت جدی‌تر مورد تهاجم صهیونیست‌ها قرار گرفته است. خبرنگار المیادین و دیگر رسانه‌ها در این رابطه فیلم‌هایی منتشر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که هفتم اکتبر سال گذشته توسط نیروهای حماس انجام شد، تهاجم ارتش صهیونیست اسرائیل از زمین و آسمان به غزه و توابع آن ادامه دارد. از آن روز تاکنون بیش از چهل و یک هزار نفر شهروند غیر نظامی شهید شده‌اند. البته بدون شک این آمار بیش از ارقام اعلامی‌ست، به این دلیل که هنوز تعدادی از مفقودان زیر آوار هستند و خاکبرداری بدون بلدوزر و امکانات مکانیکی و لجستیکی امری امکان‌ناپذیر است؛  این در حالی است که رسانه‌ها به تازگی اعلام کرده‌اند حدود چهارصدهزار نفر همچنان در شهر ویران شده غزه گیر کرده‌اند و امکان خارج شدن ندارند. 

حجم ویرانی تا آنجاست که خاکبرداری غزه حدود پانزده سال به طول خواهد انجامید؛‌ این موضوع را کارشناسان تایید کرده‌‌اند.

شدت حملات و هجوم صهیون‌ها بر ضد مسلمانان

طی یکی دو ماه گذشته نیز جنگ بالا گرفته و حال نیز چند روزی از هفتم اکتبر گذشته و حملات اسرائیل همچنان با شدت تمام ادامه دارد. طی روزهای گذشته بود که سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) و برخی دیگر از نیروی حزب‌الله لبنان توسط ارتش اسرائیل در ساختمانی در تل‌آویو به شهادت رسیدند. از آن روز به بعد ارتش صهیونیستی حملات هوایی و زمینی به کشور لبنان را شدت بخشیده است. البته پیش از این اتفاق نیز انفجار پیجرها تعداد زیادی از مردم لبنان را به شهادت رساند یا مجروح کرد. 

طی روزهای گذشته بار دیگر رسانه‌های مختلف دنیا نسبت به تشدید تهاجم اسرائیل به شهر بیروت و خاک غزه که حال جز ویرانی چیزی از آن باقی نمانده، پرداخته‌اند. در خبرها مشهو است که کمبود غذا و لوازم اولیه زندگی در غزه، نبود امکانات بیمارستانی و مقابله ارتش اسرائیل با کاروان‌های کمکی؛ مصائب و دردهای مسلمانان غزه را در افزون کرده است.

مروان القول خبرنگار ساکن غزه و گزارشی که برای شبکه «سی بی اس» تهیه کرده است

روایت تصویری علی هاشم از حمله هواپیماهای بدون سرنشین به غزه، که منجر به کشته و زخمی شدن چند خبرنگار شد

نقش خبرنگاران در ثبت جنایت‌ها

علی هاشم و راویت‌هایش

از طرفی نمی‌توان نقش خبرنگاران و عکاسان را در مناطق اشغالی و پرخطر جنگی نادیده گرفت. از سال گذشته تاکنون ده‌ها خبرنگار و عکاس در غزه، خان یونس و دیگر مناطق درگیر جنگ جان خود را از دست داده‌اند. گاه به گاه از این اتفاقات فیلم‌هایی نیز منتشر می‌شود.  آخرین اثر تصویری در این رابطه توسط علی هاشم خبرنگار خبرگزاری و شبکه الجزیره منتشر شده است. 

علی هاشم٬ روزنامه‌نگار عرب و گزارشگر ارشد شبکه خبری «المیادین» است. تا ماه مارس ۲۰۱۲ او گزارشکر جنگی شبکه خبری الجزیره بود و پیش از آن نیز به عنوان خبرنگار ارشد شبکه خبری بی‌بی‌سی فعالیت می‌کرد. او تاکنون بارها برای شماری از روزنامه‌های عربی٬ از جمله روزنامه لبنانی «سفیر» ٬ روزنامه اردنی «الغد» و روزنامه‌های مصری «المسیر الیوم» و «الدستور» مقاله نوشته است. او همچنین با روزنامه بریتانیایی «گاردین» نیز همکاری کرده است.

یک گزارش جدید از شبکه الجزیره مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها طی یک سال گذشته به طور سیستماتیک هدف اسرائیلی‌ها قرار گرفته‌اند!

او درباره این فیلم غم‌انگیز نوشته است: گروهی از تیم امداد و خبرنگاران طی چند روز گذشته در اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی مجروح شدند.

فیلمی جدید از ویرانه‌های بیروت/ گزارشی از علی هاشم خبرنگار مناطق جنگی غزه و لبنان

علی هاشم فیلم را از این روزهای بیروت منتشر کرده است

فیلمی از حملات جدید اسرائیل به غزه/ فیلمبردار از علی هاشم

علی هاشم توضیح می‌دهد که؛ این خانه پدربزرگ و مادربزرگ مادرمی‌ام در شهر صور است. ساختمانی صد ساله که در تمام جنگ ها ایستادگی کرد، امروز چیزی جز آوار نیست. اسرائیل نابودش کرد!

آخرین فیلم خبرنگار «المیادین» از حملات اسرائیل به بیروت واقع در کشور لبنان

علی هاشم که در صفحات مجازی فعال است، تلاش دارد اخبار واقعی مناطق جنگی را از این طریق به گوش جهانیان برساند. او طی ما‌ه‌های گذشته فیلم‌های متعددی از میادین جنگی و آوارها و به دنیا مخابره کرده است. در ادامه برخی از آن فیلم‌ها قابل مشاهده است. 

سخن پایانی

در پایان باید گفت با اینکه برخی رسانه‌ها اخبار غزه و جنایت‌های اسراییل را پوشش می‌دهند اما با این حال سانسور عجیب اخبار این نسل کشی و سکوت مرگبار رسانه‌های جمعی غربی در رابطه با این جنگ گسترده، تمامیت دموکراسی را زیر سوال می‌برد. این سکوت خط بطلانی است بر شعار آزادی بیان در غرب! باشد که تاریخ با وجود رسانه‌های بی طرف، تصاویر این بخش تاریک از دوران معاصر را بدون تحریف به آیندگان برساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز