شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد
شماره صدوسیوهفتم ماهنامه مدیریت ارتباطات ویژه مهرماه با پرونده ویژه اثر رسانهای درباره حرفه روابطعمومی در زمانه سیطره رسانههای تعاملی و شبکههای اجتماعی و همچنین مطالبی درباره روابط عمومی و رسانههای جدید تعاملی، تاثیر اخبار بر روان کودکان و برند شخصی احصایی آورده شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابطعمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات، شماره صدوسیوهفتم این ماهنامه ویژه مهرماه منتشر شد و بهصورت فیزیکی و دیجیتال در دسترس مخاطبان است. در شماره جدید، مطالبی درباره روابطعمومی ورسانههای جدید تعاملی، تاثیر اخبار بر روان کودکان، برند شخصی احصایی و… آورده شده است.
پرونده ویژه اثر رسانهای
پرونده ویژه شماره ۱۳۷ماهنامه مدیریت ارتباطات درباره حرفه روابطعمومی در زمانه سیطره رسانههای تعاملی و شبکههای اجتماعی است. ذات رسانههای تعاملی و شبکههای اجتماعی آگاهی مستقیم از آنچه در افکار عمومی میگذرد است و این کارکرد رسانههای تعاملی به شدت در کارِ روابط عمومی تاثیرگذار و موجب تغییر الگو در این حرفه شده است.
در این پرونده که طرح جلد ماهنامه هم بر اساس همین «اثر رسانهای» توسط حامد شجاعی (وند) طراحی شده است، سعی داریم وضعیت روابطعمومی و تغییرات این حرفه را در دوران سلطه رسانههای تعاملی بررسی کنیم. از جمله مطالب این پرونده، یادداشت فردین مصطفایی، دانشجو دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران، با عنوان «مزایای درهمتنیدگی» است که به دنبال تبیین ارتباطات کنشگر و نقش آن در توسعه است.
در مصاحبه با محمدمهدی فرقانی (استاد پیشکسوت ارتباطات) به ارتباط روابطعمومی و رسانهها پرداختهایم. در ادامه گفتوگویی به بهانه تالیف کتاب «روابطعمومی و ارتباط با رسانهها» با مهدخت بروجردی، مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت علوم، داشتهایم. حسین امامی در یادداشت خود، راهکارهای روابط عمومی در مواجهه با اخبار منفی شبکههای اجتماعی را مطرح میکند.
در این پرونده میزگردی با حضور «مبینا بنیاسدی»، مدیر ارتباطات سازمان فرابورس ایران، «امیرحسن موسوی»، مدیر روابطعمومی «دیجیکالا»، و «مهدی امیرپور»، مدیر روابط عمومی «دیوار»، درباره تاثیر رسانههای تعاملی بر کار روابطعمومی داشتهایم. امیرعباس تقیپور و علی ورامینی، مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز یادداشتهای خود را به این موضوع اختصاص دادند.
امیرعباس تقیپور در سرمقاله خود، وضع و تنظیم قوانین و تقویت نظارتهای هوشمند بهجای فیلترینگ را امکانی برای فعالیت نیروهای خلاق و حرفهای میداند. ورامینی نیز در بخش سخن سردبیر شبکههای اجتماعی را ابزار جلوگیری از پنهان کردن اخبار توسط جریان مسلط معرفی میکند.
پرونده خاطره خوب به جای اخبار بد
پرونده دیگر این شماره به موضوع کودک و اخبار اختصاص داده شده است. نازیلا علوی، پژوهشگر ارتباطات و رسانه، در یادداشتی با عنوان «جانهای کوچک و تیترهای غولپیکر» به مواجهه کودکان با اخبار منفی و سیاه میپردازد. مهدی آزموده در یادداشت خود با روایت سه رویداد خبری مهم در دوران کودکی خود و تاثیر این رویدادها بر روان او، آمادهسازی ذهن کودکان توسط والدین برای روبرویی با اخبار را لازم دانست. در پایان گفتوگویی با مهشید رابطیان، روانپزشک کودک، درباره تاثیرپذیری کودکان از اخبار داشتیم.
صفحاتی در ارتباط با برنده شخصی، زیباییشناسی غذا و…
حسین گنجی، روزنامهنگار و منتقد هنری، در ادامه سلسله یادداشتهای خود در صفحه برند شخصی به سراغ محمد احصایی، نقاش خوشآوازه رفته است. شاهو صبار در یادداشت خود نگاهی به سیر تطور رویکرد علم مبتنی بر شواهد به میانجی داستان تحول علم پزشکی داشته است. در صفحه زیباییشناسی غذا، نیوشا طبیبی با آوردن مثال چای، نوشیدنی انگلیسی، عنوان میکند هر مقوله وارداتی در فرهنگ ایرانیان باید جامه ایرانی بپوشد تا مقبولیتی عام پیدا کند. آزاده خزایی، نقش علیاکبر دهخدا در روزنامهنگاری دوران مشروطه و حضور ایشان در روزنامه صور اسرافیل را مورد بررسی قرار داده است. جز این مطالب این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات مطالب خواندنی کم ندارد، طاهره لطفی خاچکی، مریم بهریان، جعفر محمدی و… دیگر نویسندگان این شماره هستند. به همه علاقهمندان به حوزههای ارتباطات، روابطعمومی و رسانه خواندن این شماره توصیه میشود.
صاحبامتیاز این ماهنامه مؤسسه مطبوعاتی دایرهرنگی ایدهآل است، مدیرمسئول: امیرعباس تقیپور، سردبیر: علی ورامینی، تحریریه: حسن نمکدوست تهرانی، مسعود شاهحسینی، فاطمه مهدوی، محسن آزموده، ابوالفضل رجبی، بهار سرلک، فاطمه باباخانی، آرمین هاشمی و با تشکر از حسین گنجی، رئیس شورای سیاستگذاری: سید غلامرضا کاظمیدینان، مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقیپور، طراح جلد: وند/ حامد شجاعی، مدیر هنری: یوسف فروتن، روابطعمومی یگانه قاسمی و دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقیپور، روشن مهدوی، سمیرا کیانی، آزاده آخوندی هستند.
شماره ۱۳۷ ماهنامه مدیریت ارتباطات را میتوانید از فروشگاه دیجیکالا سفارش دهید یا نسخه الکترونیک آن را از طاقچه و مگیران خریداری کنید. علاقمندان جهت خرید نسخه فیزیکی یا دریافت اشتراک سالیانه میتوانند با شماره ۸۸۳۵۶۴۳۶۰۲۱ تماس بگیرند.