خبرگزاری کار ایران

بهترین منابع کنکور تجربی برای هر سطح از دانش‌آموزان

بهترین منابع کنکور تجربی برای هر سطح از دانش‌آموزان
کد خبر : ۱۵۳۵۴۵۴

برای موفق شدن در رقابت سنگین کنکور تجربی لازم است بهترین منابع کنکور تجربی را انتخاب کنید، تنوع کتاب‌های تست کنکور تجربی از تمام گروه‌های آزمایشی بیشتر است و ممکن است این موضوع باعث سردرگمی شما شود.

 

 از طرفی همان‌طور که برای پیمودن یک مسیر دشوار و پر پیچ‌وخم باید خودتان را مجهز کنید، لازم است برای موفقیت در رقابت تنگاتنگ کنکور تجربی هم با داشتن منابع مناسب و استاندارد حسابی مجهز شوید. در ادامه بهترین منابع کنکور تجربی را از نگاه رتبه برترها بررسی می‌کنیم و برای هر درس بهترین کتاب ها را معرفی می‌کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید. 

1- بهترین منابع درس زیست

برای انتخاب بهترین منابع پرضریب‌ترین و مهم‌ترین درس رشته تجربی، یعنی درس جذاب زیست شناسی باید سنگ تمام بگذارید. اولین و مهم‌ترین منبع مطالعه این درس کتاب درسی است اما اگر تنها به مطالعه کتاب درسی اکتفا کنید و از منابع تست استاندارد استفاده نکنید، نمی‌توانید به تست‌های خلاقانه و ترکیبی این درس در کنکور پاسخ دهید. 

برای شروع مطالعه درس زیست شناسی، به یک منبع با درسنامه‌های قوی، تست‌های طبقه‌بندی شده و پاسخ‌نامه تشریحی کامل نیاز دارید. اگر سطح شما در درس زیست ضعیف یا متوسط است، کتاب زیست جامع مهروماه انتخاب مناسبی برای شما است و اگر سطح شما متوسط یا قوی است، خرید زیست جامع خیلی سبز را به شما توصیه می‌کنیم. 

با مطالعه منابع بالا، به درک خوبی از مطالب درس زیست شناسی می‌رسید و می‌توانید به تعداد قابل توجهی از سوالات این درس در کنکور پاسخ دهید. اما اگر هدف بزرگی دارید و به درصدهای بالا فکر می‌کنید، باید تست‌های ترکیبی و خلاقانه بیشتری کار کنید. دو کتاب فصل آزمون زیست شناسی جامع خیلی سبز و آی کیو زیست جامع منابع خوبی برای کسب درصد بالای درس زیست شناسی هستند. 

2- بهترین منابع درس ریاضیات

درس ریاضیات نقطه ضعف اکثر داوطلبان تجربی است، اما اگر شما رویای قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارید، نباید اجازه دهید این درس نقطه ضعف‌تان باشد. چطوری؟ با انتخاب بهترین منابع برای ریاضیات رشته تجربی! مهم‌ترین نکته در انتخاب منابع درس ریاضی رشته تجربی، سطح علمی داوطلب است. 

اگر سطح شما در درس ریاضی ضعیف یا متوسط است، لازم است با کتابی شروع کنید که درسنامه‌های کاملی داشته باشد و در درسنامه‌ها برای آموزش مطالب از مثال‌های آموزشی ساده استفاده شده باشد. همچنین، لازم است تست‌های این منبع به دقت طبقه‌بندی شده باشند و در پاسخ‌نامه، پاسخ‌ هر تست به دقت تشریح شده باشد. کتاب‌های ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز و ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه منابعی با این ویژگی‌ها هستند. 

اما به داوطلبان قوی که تسلط خوبی روی مطالب درس ریاضیات دارند و می‌خواهند تست‌های دشوار و یک سروگردن بالاتر از سطح کنکور کار کنند، کتاب‌های آی کیو ریاضی تجربی جامع گاج و نردبام ریاضیات تجربی کنکور خیلی سبز را پیشنهاد می‌کنیم. 

3- بهترین منابع درس فیزیک

راز موفقیت در درس فیزیک و پاسخ‌گویی به تست‌های این درس در کنکور، درک عمیق مفاهیم این درس و تمرین فرمول‌ها از طریق حل تست‌های متنوع است. اگر سطح علمی متوسطی در درس فیزیک دارید و می‌خواهید به کمک منبعی با درسنامه‌های کامل و آموزنده و تست‌های طبقه‌بندی شده بیشتر در این درس پیشرفت کنید، پیشنهاد ما فیزیک جامع کنکور رشته تجربی تست خیلی سبز است. 

اگر در آغاز مسیر مطالعه فیزیک کنکور هستید و وقت کافی در اختیار دارید، مطالعه فیزیک کامل کنکور رشته تجربی میکرو طلایی گاج را به شما توصیه می‌کنیم، این مجموعه دو جلدی شامل درسنامه‌های مفصل، بانک تست و پاسخ‌نامه تشریحی روان است و تمام بخش‌های آن به دقت طبقه‌بندی شده‌اند تا یادگیری درس فیزیک را برای داوطلبان راحت‌تر کنند. 

در نیمه دوم سال تحصیلی و بعد از اینکه مطالعه یکی از منابع بالا را تمام کردید، لازم است با حل تست و آزمون اطلاعات‌تان را به چالش بکشید و روی نکات درس فیزیک به تسلط بیشتری برسید. دو کتاب فصل آزمون فیزیک کنکور رشته تجربی خیلی سبز و موج آزمون فیزیک کنکور رشته تجربی الگو منابع مناسبی برای انجام این کار هستند. 

بهترین منابع کنکور تجربی برای هر سطح از دانش‌آموزان

4- بهترین منابع درس شیمی

سوالات درس شیمی در کنکور به سمت مفهومی شدن پیش می‌روند و وجود سوالات طولانی و چند قسمتی و مسائل دشوار باعث شده انتخاب منابع درس شیمی بیشتر از قبل اهمیت داشته باشد. اگر مطالعه درس شیمی را به تازگی آغاز کرده‌اید، به منبعی نیاز دارید که مطالب حفظ کردنی کتاب درسی را کامل پوشش دهد و با ارائه درسنامه‌های کامل و تست‌های متنوع، به شما در یادگیری بخش مسائل شیمی کمک کند. دو کتاب شیمی جامع خیلی سبز و شیمی جامع کنکور میکرو گاج منابع استاندارد و مناسب برای دانش‌آموزانی هستند که می‌خواهند استارت مطالعه درس شیمی را بزنند. 

حالا اگر حداقل یک دور یکی از منابع بالا را مطالعه کردید و به تسلط خوبی روی مطالب کتاب درسی رسیدید، می‌توانید با مطالعه کتاب‌های سطح بالا و حل تست‌های نکته‌دار و پیشرفته، آموخته‌هایتان را تثبیت کنید و در کنکور یک سروگردن فراتر از رقبایتان  عمل کنید. کتاب‌های شیمی جامع کنکور نردبام خیلی سبز، فصل آزمون شیمی کنکور خیلی سبز و آی کیو شیمی جامع منابع مناسبی برای دور دوم مطالعه درس شیمی و حل تست‌های چالشی و مرور مطالب هستند. 

5- بهترین منابع درس زمین شناسی

حجم درس زمین شناسی به نسبت سایر دروس کنکور تجربی کمتر است، از این رو می‌توانید تا روز کنکور بارها مطالب این درس را مطالعه کنید و حتی موفق به کسب درصد ۱٠٠ این درس در کنکور شوید. برای رسیدن به این هدف به یک منبع استاندارد نیاز دارید، منبعی که به کمک آن بتوانید هم‌زمان با مطالعه کتاب درسی، تست کار کنید و به درک بهتری از مطالب برسید. 

دو کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه و زمین شناسی یازدهم تست خیلی سبز بهترین کتاب‌های تست درس زمین شناسی هستند که توصیه می‌کنیم مطالعه آنها را از ابتدای سال تحصیلی آغاز کنید. همچنین در چند هفته پایانی کنکور می‌توانید به کمک کتاب جمع‌بندی زمین شناسی خیلی سبز، مطالب را مرور و جمع‌بندی کنید و کسب درصد ۱٠٠ زمین شناسی را قطعی کنید. 

سخن پایانی

داوطلبانی که در انتخاب منابع کنکور تجربی دقت می‌کنند و بهترین منابع را برای هر درس گلچین می‌کنند، شانس موفقیت بیشتری نسبت به سایر داوطلبان دارند و این کنکوری‌ها حتی نسبت به داوطلبانی که در کلاس‌های کنکوری مختلف شرکت می‌کنند هم عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. 

تمام منابع معرفی شده در این محتوا را می‌توانید بدون خارج شدن از منزل و به صورت آنلاین، آن هم با تخفیف ویژه از پایتخت کتاب (https://www.paytakhteketab.com/) خریداری کنید و ضمن صرفه‌جویی در زمان، از مزایای خرید از سایت پایتخت کتاب از جمله ارسال فوق سریع، مشاوره خرید، تخفیف همیشگی، جوایز هفتگی و پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره‌مند شوید.

علاوه بر خرید اینترنتی، امکان خرید حضوری (تهران، میدان انقلاب، خیابان دوازده فروردین، کوچه نوروز، پلاک 9) و تلفنی (02166483838) نیز در این مجموعه وجود دارد. پایتخت کتاب مرجع خرید کتاب های کنکور و کمک درسی است و همواره تلاش کرده بهترین کتاب ها را از معتبرترین ناشران با قیمتی مناسب برای شما دانش آموزان عزیز فراهم کند. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز