مدیرعامل شرکت «شایان یدک» در گفتگو با ایلنا:
داخلیسازی ۳۰ درصدی قطعات یدکی/ حمایت از تولیدکنندگان توانمند داخلی

مدیرعامل «شایان یدک» گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از قطعات یدکی مورد استفاده در خودروهای ما، داخلیسازی شدهاند و همواره تلاش کردهایم تا از تولیدکنندگان داخلی توانمند حمایت کنیم و قطعاتی با کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی ارائه دهیم.
مسعود افشاری، مدیرعامل «شایان یدک» در گفتگو با خبرنگار بازرگانی ایلنا در خصوص فعالیت شرکت «شایان یدک» در سالی که گذشت اظهار کرد: سال۱۴۰۳، سالی سخت و پرچالش برای بخش تولید بود که نه تنها برای ما بلکه برای تمامی صنایع و کسبوکارها شرایط دشواری را رقم زد.
افشاری با اشاره به خدمات پس از فروش این شرکت خاطر نشان کرد: در عرصه خدمات پس از فروش، انتظارات مشتریان بالاست و افرادی که خودروهای سنگین و کشندههای بهروز خریداری کردهاند، توقع خدمات پس از فروش شایسته و کارآمدتری دارند که مسلما ما هم در این مسیر با چالشهای متعددی روبرو هستیم از افزایش تحریمها گرفته که مشکلات تخصیص ارز را بوجود آورده تا حملونقل و ترخیص کالا از گمرکات که همگی شرایط را سختتر از گذشته کرده است.
کسب رتبه دوم خدمات پس از فروش کشوری
او ادامه داد: با تلاش فراوان سعی کردیم تا توفانها و بحرانها را پشت سر بگذاریم و با رتبه و امتیازی درخشان، جایگاه دوم خدمات پس از فروش کشوری را در حوزه خودروهای سنگین کسب کنیم که البته این موفقیت، تکرار دستاورد سال ۱۴۰۱ این شرکت بود و امسال نیز در تلاشیم تا به رتبه نخست دست یابیم و رضایت مشتریان را بیش از پیش جلب کنیم. این دستاورد بزرگ، حاصل تلاش بیوقفه تکتک همکاران و نمایندگان ما در سراسر کشور بود که با وجود تمامی مشکلات، این موفقیت را رقم زدند.
افشاری تصریح کرد: تیم ما، با شعار "تجربه دیروز، کیفیت امروز"، بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در خدمات پس از فروش خودروهای تجاری دارد. این تیم، آموزشدیده و مجرب هستند و از شرکتهایی همچون سایپا دیزل، رنو و اسکانیا در این مجموعه حضور دارند که به ارائه خدمات با کیفیت و بهروز متعهد هستند.
حمایت از تولیدکنندگان داخلی توانمند
مدیرعامل «شایان یدک» تصریح کرد: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از قطعات یدکی مورد استفاده در خودروهای ما، داخلیسازی شدهاند و ما همواره تلاش کردهایم تا از تولیدکنندگان داخلی توانمند حمایت کنیم و قطعاتی با کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی ارائه دهیم. البته در برخی موارد، مانند بخاری خودرو، با چالشهایی مواجه بودیم که ما را به استفاده از قطعات خارجی سوق داد، اما همچنان به دنبال ارتقاء کیفیت قطعات داخلی هستیم.
افشاری خاطر نشان کرد: خودروهای این شرکت با قیمتی حدود ۷ تا ۷.۵ میلیارد تومان نرخ گذاری شده است که انتظارات بالایی از خدمات پس از فروش ایجاد میکنند و مشتریانی که چنین مبالغی را برای خرید خودرو پرداخت میکنند، توقع خدمات و کیفیتی در سطح جهانی دارند و ما نیز با توجه به این انتظارات، همواره در تلاشیم تا خدمات خود را بهبود بخشیده و رضایت مشتریان را جلب کنیم.
ارتقاء شبکه نمایندگیها از ۲۰ به ۳۰ شعبه
مدیرعامل «شایان یدک» در مورد تعداد شاغلین این مجموعه نیز افزود: بهصورت غیرمستقیم، حدود ۳ تا ۵ هزار نفر در چرخه تولید و خدمات این شرکت مشغول فعالیت هستند و همواره تلاش شده در تولیدات این شرکت با وجود چالشهای واردات مواد اولیه و مشکلات ساختوساز، از محصولات داخلی حمایت شود و شعار امسال رهبری، که "جهش تولید با مشارکت مردم"، است برای ما همواره الهامبخش بوده و سعی میکنیم تا در این مسیر گام برمیداریم.
او تصریح کرد: تیم ما همواره در صنعت خدمات پس از فروش کشور، جزء بهترینها بوده و افتخار میکنیم که در طول ۱۰ سال گذشته، همواره رتبه اول یا دوم کشوری را کسب کردهایم و امروز، با وجود تمامی تحریمها و مشکلات، انبارهای ما پر است و همچنان کانتینرهای ما در حال حملونقل دریایی هستند.
افشاری گفت: در حال حاضر شبکه نمایندگیهای این مجموعه از ۲۰ به ۳۰ شعبه ارتقاء پیدا کرده و تمامی محورهای مواصلاتی را پوشش میدهد و ما همواره در تلاشیم تا رضایت مشتریان را جلب کنیم و به رتبه نخست خدمات پس از فروش کشور دست یابیم.