خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان طرفه در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

راه اندازی واحد توریستم درمانی در بیمارستان طرفه/ امکان پذیرش دانشجویان خارجی را داریم

راه اندازی واحد توریستم درمانی در بیمارستان طرفه/ امکان پذیرش دانشجویان خارجی را داریم
کد خبر : ۱۵۱۹۶۱۷

رئیس بیمارستان طرفه گفت: در حوزه توریستم درمانی بخش چشم پزشکی بیمارستان تجهیز شده و برخی اتاق ها برای بیماران توریستی هم مناسب سازی شده است. علی‌رغم اینکه هیچ گونه تبلیغاتی در این زمینه صورت نگرفته اما بیماران از خارج از کشور برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.

محدثه فیضی، رئیس بیمارستان طرفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام اینکه بیمارستان طرفه یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های تهران است گفت: این بیمارستان به همت مهندس طرفه حدود ۸۰ سال پیش پایه‌گذاری شده است و طی این سالها خدمات درمانی زیادی را انجام داده است اکنون بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه شهید بهشتی می باشد و به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی  می پردازد.

او با بیان اینکه بیمارستان طرفه یک بیمارستان دولتی است و تمامی خدماتش تحت پوشش بیمه های پایه شامل بیمه تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح است افزود: ماهانه حدود ۶۵۰۰ بیمار چشمی از سراسر کشور در این مرکز پذیرش می‌شوند و حدود ۷۰۰ عمل جراحی انجام می شود. شامل جراحی آب مروارید، آب سیاه، جراحیهای حذف عینک شامل لازک و پی ار کی، جراحی های پیشرفته انحراف چشم، جراحیهای پیشرفته شبکیه و انواع جراحی ترمیمی و زیبایی چشم.

رئیس بیمارستان طرفه ادامه داد

ارائه خدمات چشم پزشکی در پنج رشته فوق تخصصی و توسط اساتید دانشگاه شهیدبهشتی در این مرکز ارائه می  شود

این متخصص چشم و فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی چشم عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ این مرکز وارد گروه آموزشی  چشم دانشگاه شهید بهشتی شد و اساتید فوق تخصص این مرکز آموزشی در پنچ رشته فوق تخصصی  قرنیه، شبکیه،  آب سیاه یا گلوکوم، جراحی استرابیسم و اکلوپلاستی مشغول به فعالیت بوده ودرحال خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز و آموزش به دانشجویان پزشکی هستند.

دکتر فیضی عنوان کرد: بیمارستان طرفه به دلیل اینکه به صورت تک تخصصی به ارائه خدمات چشم پزشکی می‌پردازد،  بیمارانی که هر روز صبح  به این مرکز مراجعه می‌کنند همان روز از سوی اساتید این بیمارستان معاینه می شوند و همه نیازمندیهای تشخیصی و تصویربرداری چشم همان روز برایشان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: اگر نیاز به جراحی چشم باشد در مدت کوتاهی نوبت جراحی در این مرکز داده می‌شود وسعی می شود با وجود تعداد درخواست زیاد برای جراحی  لیست‌ انتظار اتاق عمل طولانی نشود. علاوه بر این یک تیم پزشکی متخصص برای انجام مشاوره قبل از عمل جراحی چشم شامل متخصص بیهوشی، متخصص قلب، متخصص داخلی و متخصص اطفال هر روز در بیمارستان حضور دارند.

وی عنوان کرد: اگرچه سالهاست که بیمارستان طرفه در گرایش چشم پزشکی به فعالیت اصلی خود ادامه می دهد اما سایرهمکاران متخصص نیز در این مرکز فعالیت دارند و به ارائه خدمات می پردازند از جمله متخصصین  قلب، داخلی و اطفال و جراحی عمومی، گوش و حلق وبینی و اورولوژی.

رئیس بیمارستان طرفه توضیحاتی درباره توریستم درمانی ارائه داد و گفت: در حوزه توریستم درمانی بخش چشم پزشکی بیمارستان تجهیز شده و برخی اتاق ها برای  بیماران توریستی مناسب سازی شده است. علی‌رغم اینکه هیچ گونه تبلیغاتی در این زمینه صورت نگرفته اما بیماران از خارج از کشور برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند.

این پزشک ادامه داد: در حال حاضر به صورت گسترده‌تر به دنبال مجوزهای رسمی از دانشگاه و وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم بیماران بیشتری را پذیرش کنیم و  برای مجموعه و کشوردرآمدزایی ارزی داشته باشیم، همچنین  بیمارانی هم که در داخل کشور تمایل داشته باشند را می توانیم به صورت ویژه پذیرش کنیم.

حضور دانشجویان تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان طرفه

دکتر فیضی اظهار کرد: فراگیران علوم پزشکی شامل؛ چهار بخش دانشجویان پزشکی یا استاجرها، اینترن، رزیدنت و فلوها هستند. دسته سوم یعنی رزیدنتها دانشجویان تخصصی چشم پزشکی هستند که بخش اصلی آموزشی این مرکز را شامل می شوند. دانشجوی فوق تخصصی یا فلوها نیز بعضی روزها در بیمارستان حضور دارند.

بیمارستان طرفه از لیست اماکن پرخطرآتش نشانی خارج شده است

رئیس بیمارستان طرفه در پاسخ به این پرسش که آیا اخطارهای ایمنی سازمان آتش‌نشانی را دریافت کرده‌اید، گفت: با وجود قدیمی بودن بیمارستان طرفه، بازسازی این بیمارستان صورت گرفته است و توانسته‌ایم گواهی آتش‌نشانی را اخذ کرده و از لیست اماکن پرخطراتش نسانی خارج شویم، علاوه بر این تمام بیمارستان مجهز به سیستم اعلان و اطفاء حریق شده است و اقدامات لازم برای دریافت فاز سوم آتش نشانی نیز در حال انجام است.

 وی افزود یکی از ساختمانهای بیمارستان جزء ساختمان‌های قدیمی شهر تهران محسوب می‌شود و امیدواریم بتوانیم ساختمان جدیدی  را در کنار آن به صورت نوسازی طراحی و اجرا کنیم و بخش قدیمی را به صورت آثار باستانی حفظ کنیم.

دکترفیضی افزود به دلیل اینکه تقریبا تمام امکانات لازم برای درمان بیماران چشم در این مرکز وجود دارد، نیازی به انتقال بیماران چشمی به مراکز دیگری نیست.

جراحی‌های نوین چشم پزشکی در طرفه

رئیس بیمارستان طرفه عنوان کرد: جراحیهای فوق تخصصی به روز و نوین دنیا  توسط اساتید دانشگاه شهید بهشتی در این مرکز در حال انجام است از جمله جراحی پیشرفته پیوند قرنیه، جراحی شبکیه و تومورهای چشمی و انجام روش نوین براکی تراپی.

وی اظهار کرد: از مزیت های بیمارستان طرفه نصب و راه اندازی دستگاه اندوسکوپ می باشد  و انواع جراحی‌های پیشرفته  اندوسکوپی در چشم پزشکی در این مر کز انجام می شود از جمله جراحی مجرای اشک به روش اندوسکوپیک بدون برش پوستی، استفاده از اندوسکوپ برای خارج کردن تومورهای چشمی و همچنین بکترگیری اندوسکوپ در جراحیهای زیبایی چشم و لیفت ابرو و پیشانی.

نصب دوربین در اتاق عمل و ثبت جراحی‌ها

دکتر فیضی اضافه کرد: علاوه بر این، تمامی دانشجویان فوق تخصصی این مرکز در کنار اساتید به معاینه بیماران وانجام  جراحی ها می‌پردازند،  اخیرا موفق شده‌ایم که داخل اتاق عمل یک سیستم ضبط و پخش پیشرفته نیز نصب کنیم، به این ترتیب تمامی اعمال جراحی داخل اتاق عمل ضبط می شود و به صورت یک ذخیره بسیار ارزشمند علمی و آموزشی ذخیره می گردد.

دکتر فیضی در مورد وضعیت دانشجویان و پزشکان کشور در رتبه‌های جهانی، گفت: خوشبختانه ایران در کل زمینه‌های پزشکی از جمله چشم پزشکی در دنیا سرآمد است؛ به گونه ای که اکنون  گروه چشم پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی به لحاظ چاپ مقاله و رتبه علمی جزء گروهای برترکشور محسوب می‌شود و باعث افتخار است که این استاتید در بیمارستان طرفه حضور دارند و به ارائه خدمت می پردازند.

رایزنی بیمارستان طرفه برای پذیرش دانشجویان خارجی

این جراح پلاستیک چشم بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون در حال اخذ مجوز جهت پذیرش بیماران خارجی هستیم امیدواریم بتوانیم پذیرش دانشجوی خارجی نیز داشته باشیم.

رئیس بیمارستان طرفه در خصوص نقش و مسئولیت اجتماعی این بیمارستان، افزود: طی سال‌های گذشته این بیمارستان با انواع طبقات اجتماعی  ارتباط داشته و همواره پذیرای بیماران نیازمند بوده است و همیشه با موسسات خیریه و شهرداری منطقه جهت درمان هموطنانی که توان مالی کمی کوشا بوده است و سعی شده تا با حداقل هزینه درمان این عزیزان انجام شود.

حجم ویدیو: ۶.۶۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز