خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران:

جزایر سه‌گانه ایران غیرقابل مذاکره است

جزایر سه‌گانه ایران غیرقابل مذاکره است
کد خبر : ۱۵۴۵۶۰۲

رییس اتاق ایران گفت: مالکیت سه جزیره خلیج فارس متعلق به ایران است و این موضوع غیرقابل مذاکره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صمد حسن زاده، ریس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: هر چند دولت وعده داده که تولید انرژی افزایش خواهد یافت اما حل مشکل ناترازی انرژی فعلا با وجود مسائل داخلی و منطقه ای برای دولت میسر نیست. 

وی افزود: مراسم روز ملی صادرات دیروز برگزار شد و مراسم باشکوهی بود، در این رویداد تلاش کردیم نگاه مقامات و سیاستگذاران را به تغییر رویکرد صادراتی به صادرات محصولات با ارزش افزوده بیشتر سوق دهیم. رییس جمهور نیز در روز ملی صادرات خواستند که اتاق بازرگانی طرح هایی را تهیه کند و در اختیار دولت قرار دهد تا با برنامه ریزی از مشکلات بخش خصوصی کاسته شود. 

حسن زاده اظهار کرد: خاورمیانه امروز تبدیل به منطقه ای بحرانی شده و در برخی رفتارهای کشورهای خارجی با کم لطفی رو به رو هستیم و در همین حال امروز تنها با پنج شریک‌ تجاری صادرات داریم و باید بازارهای هدف را توسعه دهیم. 

رییس اتاق ایران اظهار کرد: اقتصاد ما برای پنجمین ماه متوالی کاهشی است و صنعت برای چهارمین ماه پیاپی در رکود قرار گرفته، تداوم این شرایط به خروج سرمایه ها از کشور می انجامد در حالی که همسایه های ما برای جذب سرمایه خارجی فرش قرمز پهن کرده اند. 

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال قطع برق فشار زیادی به صنعت آمد و ممکن است در نیمه دوم سال این مشکل از قطع گاز ناشی شود. 

حسن زاده گفت: با تشدید شرارت های رژیم صهیونسیتی شاهد افزایش خشونت در کشورهای خاورمیانه هستیم و انتظار اعضای اتاق ایران از دولتمردان این است که ضمن حفظ کیان کشور در زمینه تنش زدایی منطقه گام بردارند و سایه هر نوع جنگ و خون ریزی را از کشور دور نگه دارند و اتاق ایران آمادگی کامل دارد در زمینه دیپلماسی اقتصادی همکاری لازم را با دولت در زمینه برقراری ثبات سیاسی داشته باشد. 

وی در ادامه به ادعاهایی درباره مالکیت سه جزیره خلیج فارس اشاره کرد و تاکید کرد: این سه جزیره متعلق به ایران است و این موضوع غیرقابل مذاکره است. 

رییس اتاق ایران در ادامه به سفر خود به ازبکستان اشاره کرد و گفت: ازبکستان در تلاش است در تاشکند یک منطقه دیپلماسی ایجاد کند و وزارتخانه ها و مراکز علمی را به آنجا انتقال دهد آنها بسیار علاقه مند هستند که در این زمینه با مهندسان ایرانی همکاری داشته باشند، آنها همچنین متقاضی خدمات صنایع غذایی و پوشاک کشور ما هستند. 

وی تصریح کرد: در این کشور شرایط مناسبی برای  سرمایه گذاری  فراهم است و با حمایت دولت و اقدام برای تامین ضمانت نامه بانکی، این کشور می تواند برای ایران تا یک دهه آورده اقتصادی برای کشور داشته باشد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز