خبرگزاری کار ایران

تعویض یک میلیون کولرگازی در جنوب کشور تا پیک برق سال آینده

تعویض یک میلیون کولرگازی در جنوب کشور تا پیک برق سال آینده
کد خبر : ۱۵۴۲۶۷۲

معاون وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۸ میلیون کولر گازی موجود کشور در پیک مصرف ۱۴ هزار مگاوات مصرف می‌کنند که با برنامه های تدوین شده در ساتبا قرار است یک میلیون کولر گازی پنجره‌ای در مناطق جنوبی کشور تا پیک برق سال آینده تعویض شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  محسن طرزطلب در سومین کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف انرژی اظهار داشت : با توجه به وجود ناترازی برق در فصل گرم و ناترازی سوخت در فصل سرد سال ناگزیر هستیم با تمرکز بر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بیشتر از افزایش ظرفیت نیروگاهی و تولید به سمت انتهای زنجیره و مدیریت مصرف و افزایش بهره وری حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ما اهرم‌های تشویقی و بازدارنده‌ای همچون ساز و کار بازار بهینه‌سازی، استانداردهای معیار مصرف انرژی، ارتقای برچسب انرژی و اعمال ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان و ماده ۴۶ برنامه هفتم را در دستور کار داریم تا با منابع موجود، ابزارها و پروژه های اجرایی در جهت تعویض تجهیزات الکتریکی پرمصرف و تعویض الکتروموتورهای فرسوده اقدام شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به هدفگذاری صرفه‌جویی حدود ۱۰ هزار مگاواتی از محل بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساتبا، خاطرنشان کرد: با ابزارهای موجود از جمله تعویض الکتروموتورهای فرسوده، هدفگذاری شده است تا سال ۱۴۱۰ حدود ۱۰ هزار مگاوات از محل صرفه جویی مصرف انرژی حاصل شود. همچنین در راستای اهداف افزایش بهره‌وری انرژی در دولت چهاردهم، کاهش ۱۳ هزار مگاواتی توان مصرف کشور از طریق ارتقای استانداردهای برچسب انرژی در تجهیزاتی همچون کولر آبی، گازی، پله‌های برقی، چیلرهای تراکمی، آسانسورها و سایر تجهیزات سرمایشی هدفگذاری شده است.

طرزطلب بیان اینکه  ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد که قرار است در آغاز کار تا پیک برق سال آینده یک میلیون کولر آبی با نوع پربازده تعویض شود، افزود: برای این منظور در حال پیگیری مصوبات و منابع مالی آن هستیم.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز