خبرگزاری کار ایران

شمار دکل‌های حفاری آمریکا افزایش یافت

شمار دکل‌های حفاری آمریکا افزایش یافت
کد خبر : ۱۵۴۱۶۷۳

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از افزایش تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های حفاری آمریکا برای نخستین بار در چهار هفته خبر داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر (جمعه، ۲۰ مهر) برای نخستین بار در چهار هفته کاهش یافت.

براساس گزارش روز جمعه این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشانه‌ اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر با یک عدد افزایش به ۵۸۶ دستگاه رسید.

به‌ گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها همچنان ۳۶ دستگاه یا ۶درصد کمتر از مدت‌ مشابه سال گذشته میلادی است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با ۲ عدد افزایش به ۴۸۱ دستگاه رسید. تعداد دکل‌های گازی این کشور هم با کاهش یک عددی به ۱۰۱ دستگاه رسید.

در همین حال، شرکت‌های حفاری در ایالت پنسیلوانیا مجموع تعداد دکل‌های حفاری فعال خود را با دو عدد کاهش به ۱۳ دستگاه رساندند که پایین‌ترین تعداد از ژوئیه سال ۲۰۱۶ تاکنون به‌شمار می‌رود.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۶۷ درصدی در سال ۲۰۲۱ و ۳۳ درصدی در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت‌ نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالا رفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهامداران به‌ جای بالا بردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌شمار می‌رود.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۵درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. قیمت ‌معامله‌های آتی گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴ درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۵درصد افزایش یافته است.

براساس تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اداره اطلاعات انرژی آمریکا، افزایش قیمت‌های نفت شرکت‌های حفاری را ترغیب می‌کند تا تولید روزانه نفت خام این کشور را از مقدار بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ و ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۵ افزایش دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز