خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

دولت میلیاردر زاغه‌نشین است/ میراث‌دار بی‌اعتمادی مردم به واگذاری‌ها در دولت‌های گذشته هستیم

دولت میلیاردر زاغه‌نشین است/ میراث‌دار بی‌اعتمادی مردم به واگذاری‌ها در دولت‌های گذشته هستیم
کد خبر : ۱۳۷۶۶۶۳

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر در سال‌های گذشت پیش از واگذاری‌ها شفافیت ایجاد می‌شد، امروز با این حجم از حرف و حدیث درباره نحوه واگذاری مواجه نبودیم و میراث‌دار این حد از بی‌اعتمادی‌ها نبودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت با بیان اینکه در وزارت اقتصاد بخش اصلی تمرکز را بر روی چند پروژه تحولی ماندگار قرار دادیم که اجرای این پروژه‌ها خواست رئیس‌جمهور است، گفت: مسأله شفافیت مالی و بودجه‌ای و بانکی، اصل نقش‌آفرینی دولت در اداره دارایی‌ها و چند موضوع دیگر در ذیل پروژه مدیریت دارایی‌های دولت بوده و دولت چه به عنوان امین اموال و چه از رویکرد ایجاد سامانه برای استفاده و بهره ‌رداری از این دارایی‌ها،این پروژه تحولی را ادامه می‌دهد. 

وی ادامه داد: وقتی با میلیاردر زاغه‌نشینی تحت عنوان دولت مواجه هستیم که در پیشبرد امور اقتصادی کشور بسیار کند و ضعیف عمل کرده در حالی که یکی از مهمترین تدابیر تامین مالی غیر تورمی، این است که بتوانیم از این وسعت دارایی استفاده کنیم. 

به گفته وزیر اقتصاد، با این موضوع مواجه هستیم که با وجود چنین ظرفیت‌های در استان‌ها، برخی از استاندارها که برای چند صد میلیارد تومان و گاه برای چند میلیارد تومان چندین سال معطل هستند و درخواست کمک می‌کنند، حال اینکه در آن استان‌ها دارایی‌های بسیار مهمی وجود دارد. 

خاندوزی با بیان اینکه در قلب پایتخت ٢٢ هکتار زمین وجود دارد که عصرها محل جمع شدن معتادان می‌شود، اظهار داشت: آنجا شب‌ها به مجموعه خوفناکی برای مردم منطقه تبدیل می‌شود حال اینکه این امکان وجود داشته که این مجموعه‌ها عایدی و دستاوردی برای دولت و مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبری در بحث مولدسازی دارایی دولت اعتماد ویژه‌ای داشتند، تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌هایی که شد و عده‌ای به دنبال ایجاد تصویری دیگری از پروژه مولدسازی دارایی دولت بودند، امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها در اجرای این پروژه اعتماد مردم را جلب کنیم. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در بحث مولدسازی دارایی‌ها، موضوع دیگر عرضه زمین و املاک دولتی است که در سال‌های گذشته مردم را از آن محروم کرده بودند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ١٣٠٠ ملک دولتی به عنوان املاک مازاد شناسایی شده‌اند که باید به مرحله ارزش‌افزایی برود تا دید چگونه می‌توان این دارایی‌ها، ارزش‌زایی بیشتری داشته باشند تا بتوانیم این املاک را عرضه و از حبس و زندان خارج کنیم.

خاندوزی با اشاره به پیشبرد این امر با حداکثر وفاق اجتماعی ابراز داشت: در شناسایی اموال دولتی بی‌رحمانه شفاف خواهیم بود و این شفافیت قبل از واگذاری‌ها خواهد بود تا عموم مردم به طور آزاد به اطلاعات واگذاری و نحوه واگذاری دسترسی داشته باشند. 

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته پیش از واگذاری‌ها شفافیت ایجاد می‌شد، امروز با این حجم از حرف و حدیث درباره نحوه واگذاری مواجه نبودیم و میراث‌دار این حد از بی‌اعتمادی‌ها نبودیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در بحث مولدسازی دارایی‌ها بر دانه درشت‌ها تمرکز داریم و نه املاک و دارایی‌های بی ارزش، عنوان کرد: در بحث واگذاری مسأله اول، شفاف‌سازی میزان دارایی دولت و دسترسی برابر همه مردم در سرمایه‌گذاری در املاک دولتی است. نکته دیگر، شفاف‌سازی فرآیند واگذاری بوده و مسأله سوم شفاف‌سازی مصارف است، اینکه درآمد کسب شده از واگذاری‌ها صرف چه پروژه‌های در کشور  و پروژه‌های نیمه‌تمامی که آینه‌دق مردم هستند، شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز