شهردار قائم شهر:
روابط عمومیها اتاق فکر و قلب تپنده یک سازمان هستند
شهردار قائم شهر گفت: روابط عمومی فعال، بر سه محور اصلی آگاه سازی، اعتماد سازی و تبادل اندیشه استوار است.
به گزارش ایلنا، سید علی حجازی در گفتگویی به مناسبت فرارسیدن روز روابط عمومیها این روز را تبریک گفته و اظهار داشت: این روز بیانگر اهمیت و نقش روز افزون روابط عمومی در دنیای ارتباطات است زیرا امروزه روابط عمومی به قلب تپنده مجموعههای مختلف تبدیل شده است.
وی افزود: روابط عمومی در گذشته یک سامانه تشریفاتی بود، اما امروزه این وظیفه بصورت اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمییابد.
حجازی با بیان اینکه روابط عمومی با بالا بردن قدرت رقابت و پذیرش ریسک سازمانها و با جاری ساختن روح روابط عمومی در کل سازمان که با ایستایی و سکون منافات دارد، زمینه تجلی استعدادهای پرسنل را فراهم میآورد تصریح کرد: این عزیزان ضمن شناخت صحیح مسوولیتها، نیازها و منافع متقابل سازمان خود با رسانهها را حفظ کرده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی و خودداری از دروغپردازی و پنهان کاری، سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان دارند.
شهردار قائم شهر به جایگاه بالای روابط عمومیها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی جایگاه خاص خود را دارد و برای همین است که از آن به اتاق فکر و قلب تپنده یک سازمان یاد میکنند.
وی، تحقیق را گام نخست برای توسعه و رشد روز افزون دانست و ادامه داد: روابط عمومی فعال را بر سه محور اصلی آگاه سازی، اعتماد سازی و تبادل اندیشه استوار است ودر صورتی که بتوان از تمام ظرفیتهای این موارد به بهترین شکل ممکن بهره برد، میتوان انتظار خلق شگفتی داشت.
حجازی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم روابط عمومی، فرهنگ سازی و ایجاد رغبت عمومی است، افزود: باید با نکته سنجی ضعفهای سازمان را شناسایی و برای حل آن راهکارهای مفید ارائه کرد.
شهردار قائم شهر در پایان گفت: جامعه امروز، جامعهای تحصیل کرده و نسل ما نسلی است که بیشتر وقت خود را در سایتهای اینترنتی و ارتباطات الکترونیک میگذراند و احترام به جامعه رسانهای نباید فراموش شود.