خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خبرداد؛

جمع‌آوری روزانه 7500تن پسماند عمرانی در شیراز / برای هر تن زباله، 20 لیتر شیرابه تولید می‌شود

 جمع‌آوری روزانه 7500تن پسماند عمرانی در شیراز / برای هر تن زباله، 20 لیتر شیرابه تولید می‌شود
کد خبر : ۱۵۱۱۸۳۵

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: برای هر تن زباله، 20 لیتر شیرابه تولید می‌شود که با آموزش فرهنگ شهروندی باید از تولید این میزان شیرابه جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا، صمد پناهیان امروز 10 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هر مترمربع مساحت خدماتی سطح این کلانشهر 10 هزار تومان هزینه روی دست شهرداری می‌گذارد.

وی ادامه داد: روزانه 1050 تن پسماند مخلوط و 7500 تن پسماند عمرانی در کلانشهر شیراز جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اینکه 10 درصد از پسماند روزانه شیراز را پسماند خشک تشکیل می‌دهد، افزود: وظیفه شهرداری است که به درب منازل مراجعه کند و نیازی به تجمع زباله در یک نقطه از کوچه یا خیابان نیست. برخی کوچه‌ها هم مخزن دارند، در حالی که این موضوع با اصل کاهش تولید زباله در تضاد است.

پناهیان با بیان اینکه برخی از شهروندان گلایه می‌کنند که ماشین زباله شبانه به درب منزل آنها مراجعه ندارد در حالی‌که تمام ناوگان ما مجهز به ردیاب هستند و عدم مراجعه وجود ندارد، گفت: دپوی زباله نباید در یک قسمت از کوچه و یا خیابان توسط شهروندان انجام شود.

 پناهیان اضافه کرد: چندین سال است که شیراز، شهر تمیز ایران معرفی می‌شود که نقش شهروندان و رسانه‌ها بر این موضوع تاثیرگذار بوده است. در همین راستا سال گذشته جشنواره جمع‌آوری پسماند در سطح مدارس و شهروندان برگزار شد و ششمین جشنواره عمومی و دومین جشنواره شیراز، شهر بدون پسماند نیز برای امسال در دستور برگزاری قرار گرفته که جزییات آن به زودی اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از استقرار 200 پاکبان شیرازی با 30 دستگاه ماشین‌آلات 10 روز پیش از مراسم اربعین در مرز شلمچه خبرداد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شیراز، گفت: برای نخستین بار با همکاری دانشکده دامپزشکی به صورت علمی به موضوع ساماندهی سگ‌های بلاصاحب توسط شهرداری شیراز با حضور اساتید برجسته ورود شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای در این نشست تهیه و به کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شیراز جهت بررسی و تایید ارسال شده است.

پناهیان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ظرفیت عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب، ورود دانشکده دامپزشکی به مدیریت موضوع سایت نگهداری و…از مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی همچنین با بیان اینکه سگ برای رشد نیاز به پناهگاه دارد، اما برخی شهروندان از روی ترحم موجب افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب می‌شوند، گفت: متاسفانه در شیراز از روی ناآگاهی برخی از شهروندان به سگ‌های بلاصاحب غذا رسانی می‌کنند که این یک معضل و آسیب جدی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز