خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گلستان گزارش می دهد؛

خدمات درمانی تامین اجتماعی برای بیماران تحت پوشش استان افزایش پیدا کند

خدمات درمانی تامین اجتماعی برای بیماران تحت پوشش استان افزایش پیدا کند
کد خبر : ۱۵۰۹۵۳۰

بیمارستان های تامین اجتماعی گلستان نیاز به تجهیزات بیشتری دارند

در حال حاضر بیمارستان های حکیم جرجانی گرگان و خاتم الانبیا (ص) گنبد کاووس تحت نظر سازمان تامین اجتماعی استان گلستان قرار دارند. افراد تحت پوشش بارها گلایه کردند که نیاز است بیمارستان های تحت پوشش خدمات بیشتری به بیماران ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون ۴۲ درصد جمعیت استان گلستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. بازرسان تامین اجتماعی استان باید از مراکز کارگاهی بازدیدهای مستمر داشته باشند که حقی از کارگری ضایع نشود.

سازمان تامین اجتماعی در مناطق محروم استان باید حضور موثر تری داشته باشد و تعداد درمانگاه این سازمان را در این مناطق افزایش دهد. توجه به مناطق کم برخوردار استان از جمله مناطق شمالی می تواند مشکلات درمانی مردم گلستان را کاهش دهد.

هم  اکنون نیمی از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و بسیاری از مردم روستا های استان برای درمان به شهرهای گنبد کاووس و گرگان می روند. مجموع امکانات درمانی برای بیمه‌‌‌شدگان تامین اجتماعی گلستان در شهرهای بزرگ باید افزایش پیدا کند.

در سال های اخیر تامین اجتماعی استان اقدمات بسیار خوبی در زمینه های بیمه و درمانی انجام داده ولی هنوز بسیار جای کار دارد و هنوز بسیاری از کارگران ساختمانی بیمه تامین اجتماعی ندارند که این سازمان باید اقدمات درمانی و بیمه ای بیشتری برای این این افراد در نظر بگیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در سطح استان ۴۶ هزار کارگاه داریم که حدود ۲۹۰ هزار نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند. در مجموع حدود ۸۹۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

قربان زنگانه ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر در استان برای اولین بار تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند و درحال تلاش هستیم که بتوانیم این رقم را تا پایان سالجاری افزایش دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در استان ۳ هزار و ۱۰۰ نفر بیمه بیکاری می گرفتند که در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شده است که حدود ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی گفت: این اداره کل ۱۶ شعبه اصلی، ۳ شعبه اقماری و ۸ کارگزاری دارد که ۳۷۹ نیرو به ۸۴۸ هزار نفر از جمعیت استان خدمات ارایه می‌ کنند. مجموع مطالبات سازمان تامین در استان ۸۶۰ میلیارد تومان است که  کارگاه های بیمه ای ادارات، شرکت ها و پیمانکاران بزرگترین بدهکاران هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان هم در این باره به ایلنا گفت: دستگاه پیشرفته «ام آر آی» خریداری شده است و همزمان با هفته دولت در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان راه اندازی می‌شود. کارشناسان مربوطه نیز همزمان با نصب این دستگاه آموزش‌های لازم را می‌بینند.

رمضان زینلی افزود: خدمات این دستگاه برای بیش از یک میلیون نفر جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی در استان، کاملا رایگان است.

وی بیان کرد: این سازمان با هزار و ۵۶۰ مرکز تخصصی، فوق تخصصی، داروخانه، بیمارستان و پاراکلینک در بخش‌های دولتی، خصوصی قرارداد دارد. طی یک سال اخیر ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گلستان هزینه شده است.

زینلی گفت: در حال حاضر در شهرهای بندرگز، بندرترکمن و آق قلا که بیمارستان و درمانگاه وجود ندارد، ما برای رفع این مشکل با مراکز های درمانی این شهرستان ها قرارداد بسته ایم که مردم به مشکل بر نخورند.

وی یادآور شد: مشکلی در بخش های درمانی و خصوصی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی وجود ندارد و این سازمان مطالبات بخش های خصوصی را تا پایان بهمن ماه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز