خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

مشارکت روستاییان در اقتصاد زمینه توسعه روستاها را فراهم می‌کند

مشارکت روستاییان در اقتصاد زمینه توسعه روستاها را فراهم می‌کند
کد خبر : ۱۴۰۴۴۰۳

دهیاران و اعضای شوراها حلقه واسط مردم روستا با مدیران اجرایی هستند

استاندار مرکزی گفت: مشارکت روستائیان در امور اقتصادی به شکلی که نقش خود را در بالندگی اقتصادی و توسعه کشور مشاهده کنند، می‌تواند زمینه توسعه روستاها را فراهم کند. اما اگر بخواهیم کیفیت زندگی روستایی افزایش یابد و مهاجرت معکوس تقویت شود، باید مردمی‌سازی و برنامه‌محوری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه به مناسبت 15 مهرماه روز ملی روستا و عشایر در جمع اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران استان مرکزی، افزود: هر زمان که مردم در کنار دولت‌ها حضور داشته‌اند، موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است و این موضوع مورد تأکید ویژه قرار دارد.

وی ادامه داد: مسئولان و مدیران در دستگاه‌های اجرایی موظفند راهبرد پشت میزنشینی را به راهبرد حضور در کنار مردم تغییر دهند. خوشبختانه این راهبرد در استان مرکزی تغییر کرده است. هر زمان این حضور مستقیم در بین مردم کمرنگ شود، باید در راستای آن مطالبه‌گری صورت گیرد و امور طبق سلسله مراتب پیگیری شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی، حلقه واسط مردم روستا با مدیران اجرایی هستند و باید مشکلات و چالش‌های روستائیان را به صورت کارشناسی و علمی به مدیران و متولیان امر منتقل کنند. دولت به ارتقا و کیفیت زندگی در روستاها توجه ویژه دارد و در این بخش اقدامات ماندگاری انجام شده است.

مخلص‌الائمه به جایگاه و ظرفیت‌های ویژه روستاها در حوزه‌های مختلف اشاره داشته و تصریح کرد: روستاها واحدهای تولیدی ارزشمندی هستند که ضمن برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، می‌توانند نقش بسیار مؤثری در توسعه اقتصادی و همچنین احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور داشته باشد.

وی به وضعیت عمرانی روستاها اشاره کرده و بیان داشت: در یک دهه اخیر عقب‌افتادگی جدی در حوزه پروژه‌های عمرانی به ویژه در روستاها صورت گرفته است. بر این اساس در دولت با کارگاه‌های فعال عمرانی بیشماری روبرو هستیم که باید با اقدامات اصولی این پروژه‌ها را هر چه سریع‌تر اتمام و به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار مرکزی در این رابطه تأکید کرد: سال گذشته 34 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی وارد استان شد که این رقم برابر با مجموع بودجه‌های 6 سال گذشته بوده است. بر این اساس باید پروژه‌های عمرانی را اولویت‌بندی کرد تا به سرعت به بهره‌برداری برسند. در این اولویت‌بندی‌ها، دهیاری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مخلص‌الائمه به انتخابات پیش‌رو در اسفندماه سال جاری اشاره کرده و ابراز داشت: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در جلب رضایت مردم برای حضور گسترده در انتخابات مؤثر هستند و در هر بخشی فعالیت دارند درباره این رویداد سیاسی مهم به عنوان تکلیف ملی اقدام کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز