خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

سامانه «سوت‌زنی» در وزارت کار راه‌اندازی می‌شود / ضریب پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی استان مرکزی 68 درصد است

سامانه «سوت‌زنی» در وزارت کار راه‌اندازی می‌شود / ضریب پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی استان مرکزی 68 درصد است
کد خبر : ۱۱۶۴۵۳۰

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه «سوت‌زنی» یا همان گزارش‌گیری فساد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی می‌شود و تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه مکلف هستند که به این سامانه متصل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز لطفی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، افزود: متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات در نقشه ملی مبارزه با فساد در دستور کار دولت قرار دارد که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت موثر و کارآمد از مولفه‌هایی است که در مبارزه با فساد باید مد نظر قرار گیرد و پاسخگویی به شکایات و ارتباط مستقیم با مردم در اولویت سیاست‌ها و استراتژی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استقرار دولت الکترونیک و حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی اقدام مناسبی بود و خدمات این بخش نیز در حال تکمیل شدن است.

لطفی تصریح کرد: نیاز است تلاش ویژه‌ای انجام شود تا خدمات الکترونیکی قابل ارائه در کشور جمع‌بندی و عملیاتی شود و همسویی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه در این راستا امری ضروری است.

وی بیان داشت: نوآوری در خدمت‌رسانی رویکرد دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم است که در این راستا نیاز است طرح‌های خلاقانه توسط واحدهای اجرایی ارائه شود.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: نظرسنجی از مردم از جمله برنامه‌هایی است که باید به صورت مستمر و مقایسه‌ای صورت گیرد.

لطفی ابراز داشت: تیم نظارت مردمی در این وزارتخانه تشکیل شده که از دیدگاه و نگرش مردم در برنامه‌ریزی و اجرای امور بهره گرفته می‌شود و موضوعات از دریچه نگاه مردم در حال عملیاتی شدن است.

وی اضافه کرد: ارتقای رضایتمندی مردم، کاهش شکایات و تخلفات اداری، شناسایی نیازها و مشکلات، شناسایی علل احتمالی بی‌انگیزه بودن کارکنان، بهبود مشارکت مردم و نهادهای مدنی در پیشبرد امور، پاسخگویی ومسئولیت‌پذیری از شاخص‌های کلیدی در افزایش رضایتمندی مردم است.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: رویکرد دفتر نظارت و بازرسی در این وزارتخانه، کمک به واحدهای استانی برای رفع موانع و مشکلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: شمار بیمه‌شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی استان مرکزی 321 هزار نفر و ضریب پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی استان مرکزی، 68 درصد است.

بهزاد سام‌دلیری افزود: 38 ناحیه و شهرک صنعتی در استان مرکزی وجود دارد و 22 هزار و 596 کارگاه مشمول تامین اجتماعی در این استان استقرار دارد. شاخص نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال جاری  به 7.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی این خطه در بازه زمانی مذکور به 35.6 درصد رسید.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در سال جاری 7 جلسه برگزار کرده که این جلسات 32 مصوبه را به همراه داشته است. از این تعداد مصوبات 24 مصوبه تاکنون اجرایی شده، 5 مصوبه در حال پیگیری است و 3 مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: تکمیل نشدن ساختار سازمانی یکی از مشکلات وموانع به دستیابی به اهداف در تامین اجتماعی است و اکنون  از 191 پست سازمانی مصوب، 113 پست با تصدی و 78 پست بلاتصدی است و همین امر باعث عدم تناسب نیروی انسانی با ماموریت‌ها و وظایف می شود.

سام‌دلیری تصریح کرد: موانع اعتباری در راستای تعمیر، تجهیز و نگهداری مجموعه‌های ورزش کارگران، تخصیص نیافتن منابع اعتباری در تملک دارایی و هزینه‌ای، نبود پذیرش فهرست بیمه اعضای هیات‌مدیره تعاونی‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مانع در تشکیل تعاون از دیگر مشکلات و موانع در مسیر دستیابی به اهداف سازمانی ‌است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز