خبرگزاری کار ایران

آموزش هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در دبیرستان‌های شبانه‌روزی

آموزش هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در دبیرستان‌های شبانه‌روزی
کد خبر : ۱۵۵۴۴۸۱

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش یک مهارت با اجرای طرح خوداتکایی در دبیرستان‌های شبانه‌روزی و آموزش مهارت‌های نرم مانند هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در حال اجراست.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی آذرکیش روز یکشنبه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور، به تبیین رویکردها و فعالیت‌های معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت: توسعه عدالت آموزشی، تقویت مهارت آموزی و ارتقای کیفیت آموزشی اولویت های اصلی این معاونت براساس اسناد فرادستی در سال تحصیلی جدید بوده که توسط معاونت آموزش متوسطه برای اجرایی سازی در سامانه برنامه ریزی وزارتخانه لحاظ شده است.

وی با تاکید بر توسعه عدالت آموزشی و لزوم اجرای آن تصریح کرد: تقویت مدارس شبانه روزی و روستایی با اجرای دو طرح کارآمد پویش جهاد علمی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی مدیران و معاونان دبیرستان‌های شبانه‌روزی و روستایی در راستای اجرایی سازی عدالت آموزشی از برنامه‌های این معاونت است.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش، عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم‌التعلیم مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌های این معاونت در اجرای عملی توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا کاهش نرخ ترک تحصیل و شناسایی، جذب و نگهداشت افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل دو اقدام عملی برای افزایش این شاخص در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

آذرکیش با اشاره به تقویت عملکرد گروه‌های آموزشی به عنوان یکی از عوامل موثر در اجرای ارتقای کیفیت آموزشی تبیین کرد: نظارت بر عملکرد تخصصی و حرفه‌ای معلمان با رویکرد بالینی در کنار آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در تقویت حلقه واسط بین ستاد و مدرسه نقش کلیدی ایفا می‌کند.

وی گفت: پایش و ارزیابی مستمر وضعیت آموزشی به منظور بهبود فرایند یاددهی - یادگیری با استفاده از تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها براساس منابع و تجهیزات استاندارد و همچنین توسعه محیط‌های یادگیری فعال و مشارکتی در ارتقای کیفیت آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: تقویت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اجرای سیاست توسعه مهارت آموزی در دستور کار بوده که برای اجرای آن از دو ابزار مهم آموزش همراه با تولید و اجرای هنرستان کارآفرین و نیز بازآرایی رشته‌های متناسب با آمایش سرزمین و نیاز بازار کار استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز