خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پرستاری:

وزارت بهداشت تعامل خوبی با جامعه پرستاری نداشته است

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۵۹۸

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: متاسفانه طی دوسال گذشته وزارت بهداشت تعامل خوبی با جامعه پرستاری نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی آدابی در همایش گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: کمتر کسی می‌تواند؛ پرستاران را از دایره صبر خارج کند و واقعا جای تشویق دارد که وزارت بهداشت با برخی اقدامات ناعادلانه خود این کار را انجام داده و موجبات اعتراض پرستاران را فراهم کرده‌است.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: در کنار طرح تحول سلامت که به نظر می‌آید؛ به نام مردم و به کام پزشکان رقم خورد با افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی روبرو بوده‌ایم که طبیعتا این افزایش باید طی ۱۰ تا ۱۵ سال به این قشر پرداخت می‌شد، اما طی یکسال پرداخت گردید.

به گفته آدابی در طرح تحول سلامت متاسفانه جایگاه و شان کریم پرستار آن طور که باید و شاید دیده نشده است.

وی با بیان اینکه پرستاران دو نقش کلیدی و اساسی دارند؛ اظهار کرد: یکی از این نقش‌ها این است که پرستار باید به آنچه که پیرامون خود می‌گذرد؛ حساس باشد و دومین نقش شخصیت مدافع اجتماعی و همیاری پرستاران با مردم است.

آدابی در ادامه با اشاره به خودکشی ۱۴ دانش‌آموز از ابتدای سال تاکنون گفت: این دانش‌آموزان به دلیل فقر خودکشی کرده‌اند و باید بررسی کرد که چرا این آموزش‌ها در کشور ما وجود ندارد که اولین راه خودکشی نیست.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته در خیابان‌ها تابلوهایی نصب است که روی آن شعارهایی در خصوص اینکه اولین راه خودکشی نیست به همراه شماره تلفن وجود دارد و باید تدابیری اندیشیده شود که شماره تلفن پرستاران در شهر نصب شود تا حضور پرستاران در جامعه از مسیر افزایش خودکشی در بین نوجوانان جلوگیری کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری در ادامه بر قطع رابطه مالی بین پزشک و بیمار تاکید کرد و گفت: بین پرستاران و بیماران رابطه پولی وجود ندارد و از همین جهت هست که مردم پرستاران را دوست و قبول دارند.

آدابی با اشاره به وزرای بهداشت کشورهای مختلف که اکثرا پزشک نبوده‌اند، ادامه داد: جالب است که در کشور ما وزیر علوم را هم پزشک انتخاب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این یک تهدید است که وزارت بهداشت به وزارت پزشکان تبدیل شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز