خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد شهید استان زنجان تاکید کرد؛

ایجاد اشتغال برای ایثار گران از سوی دولت مهم و اساسی است

ایجاد اشتغال برای ایثار گران از سوی دولت مهم و اساسی است
کد خبر : ۱۴۵۶۲۶۴

اقدامات حوزه ایجاد اشتغال ایثار گران کافی نیست

مدیر کل بنیاد شهید استان زنجان، با اشاره به اینکه بنیاد شهید در مسیر تغییر و تحول قرار دارد، گفت: ایجاد اشتغال برای ایثار گران از سوی دولت حائز اهیمت است و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است ولی کافی نیست.

به گزاش ایلنا از زنجان، عباس برزگر، امروز بعد از ظهر به مناسبت روز بزرگداشت شهداء در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهدا مظهر قدرت و اقتدار اسلام هستند، اظهار داشت: بنیاد شهید در تغییر و مسیر تحول قرار دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثار گران استان، با بیان اینکه ساختار بنیاد شهید در حال تقویت و ارتقا در راستای استفاده از حوزه آی تی است، ادامه داد: همه فعالیت ها و اقدامات بنیاد شهید به صورت ماهانه برای تقویت نقاط قوت بررسی می شود.

وی، با اشاره به رویکرد های فرهنگی در راستای استفاده از توان مردم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: مردمی شدن بنیادشهید  دارای آثار  مثبت در جامعه خواهد بود.

این مسئول در استان، الویت های اصلی بنیاد شهید را تقویت بیمه دی بعنوان بیمه متولی امور درمانی ایثار گران برشمرد و گفت: ضروری است با توجه به سالمندی والدین شهداء اقدامات اساسی دراین حوزه انجام شود.

به گفته برزگر دارو های تحت تحریم مور نیاز خانوداده ای ایثار گران و شهدا بزودی با پیگیری بنیادشهید و امور ایثار گران به دست متقاضیان این دارو ها خواهد رسید، تاکید کرد: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری نیز در بنیاد شهید با راه اندازی صندوق اشتغال و یا مشاغل دولتی تا حدودی دارای وضعیت مطلوب است ولی کافی نبوده است.

وی، با اشاره به رویکرد و استفاده از ظرفیت رسانه های مجازی و بر خط با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: باز نگری و اصلاح ساختار بنیاد در سالجاری در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف شروع شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثار گران استان، ساخت فیلم با موضوع ایثار و شهدت را مهم عنوان کرد و گفت: در صدد تولید فیلم های شاخص سینمایی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم.

برزگر، با تاکید بر اینکه فرهنگ غنی ایثار و شهادت باید به نسل های بعدی نیز منتقل شود، اضافه کرد: ضروری است که فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان نسل جدید نیز بیشتر از پیش اطلاع رسانی شود.

وی، با اشاره اجرای برنامه های متنوع  گرامیداشت روز شهداء دراستان، افزود: رعایت اولیه حقوق شهروندی و ایثار گری، اجرای قوانین ایثار گری نیز در زنجان آسیب شناسی می شود.

برزگر، با اشاره به اجرای برنامه های شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان، ادامه داد: طرح سپاس با مساعدت دستگاههای اجرایی در استان اجرا می شود.

این مسئول در استان، با اشاره به تغییر رویکرد در این مجموعه با نقش داشتن مردم، شهروندان، دانشجویان و جوانان، در جامعه، گفت: به مناسبت هفته درختکاری کاشت نهال نیز با نام شهداء در استان انجام می شود.

 وی، خبر از اجرای طرح غربالگری سلامت خانواد های شهدای استان داد و گفت: اجرای برنامه ها با حضور جوانان و دهه هشتادی ها همراه خواهد بود.

این مسئول دراستان، تجلیل از مدیران برتر دستگاههای اجرایی استان در حوزه فعالیت های موثر در بخش فرهنگ ایثار و شهداء را نیز  جرو برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: همایش خادمین شهداء با حضور مردم برگزار خواهد شد.

برزگر، با اشاره به اینکه بیشترین درصد شهادت شهدای استان در اسفند ماه بوده است، تاکید کرد: از این تعداد شهید 186 شهید در عملیات کربلا  و 125 شهید در عملیات والفجر و شهادت 101 شهید نیز در عملیات بیت المقدس بوده است.

وی، رنج سنی شهدای استان را با 87 درصد بین 10 تا 30 سال برشمرد و گفت: استان زنجان  1هزار و347 شهید به انقلاب تقدیم کرده است.

برزگر، با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدای استان دارای رشد 95درصدی است، افزود: با تحقق اعتبارات شاهد ساماندهی صد درصدی گلزار های شهدا ی استان خواهیم بود.

مدیر کل بنیاد شهید استان، با اشاره به 57مورد خاطره نگاری از خانواده شهدا دراستان، تصریح کرد: مجتمع توانبخشی ایثار گران استان دارای پیشرفت 75درصدی است.

برزگر، با اشاره به تخصیص 40میلیاردی اعتبارات به این مجموعه در استای ارائه خدمات مطلوب درمانی، رفاهی و ... به جامعه ایثار گران استان، تاکید کرد: با تامین اعتبارات به موقع ایثار گران به حق مسلم خود در استان می رسند.

وی، ایجاد اشتغال را برای ایثار گران از سوی دولت مهم ارزیابی کرد و گفت: اقداماتی دراین زمینه انجام شده است ولی کافی نیست.

برزگر، در پایان با اشاره به الزام اجرای نصب بارکد در گلزار شهدا، گفت: بنیاد شهید مطالبه گر اجرای چند نوع طرح از سوی شهردرای زنجان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز