خبرگزاری کار ایران

۲ عامل انتشار اخبار کذب انتخاباتی در اردبیل دستگیر شدند

۲ عامل انتشار اخبار کذب انتخاباتی در اردبیل دستگیر شدند
کد خبر : ۱۴۹۸۸۱۰

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دستگیری ۲ عامل انتشار اخبار کذب انتخاباتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال آفاقی روز جمعه در حاشیه بازدید از روند اخذ رای در یکی از شعبات اخذ رای اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برای این افراد که در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار کذب با هدف تشویش افکار عمومی می‌کردند، پرونده قضایی تشکیل شد.

وی با اشاره به این که یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی استان تامین امنیت و سلامت انتخابات است، ادامه داد: اعضای هیات‌های نظارت، اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی شعب اخذ رای را با جدیت رصد کرده و روند انتخابات را زیر نظر دارند.

دادستان اردبیل تصریح کرد: امنیت و سلامت انتخابات خط قرمز ماست و با افرادی که با انتشار اخبار کذب موجب تشویش و اخلال امنیت روانی جامعه می‌شوند برخورد خواهد شد، گشت سایبری استان با جدیت و قاطعیت این فضاها را رصد می‌کند.

آفاقی افزود: افرادی که اخبار کذب را از کانال‌ها و رسانه‌های معاند گرفته و منتشر می‌کنند، تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این که مردم ایران آگاه و بصیر بوده و سالیان سال از اول انقلاب تاکنون امتحان خود را در عرصه‌های مختلف به خوبی پس داده‌اند، اظهار کرد: رصد میدانی شعب اخذ رای در اردبیل بیانگر حضور پرشور مردم در انتخابات نسبت به انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی بوده و امروز مردم با آرای خود تیر محکمی به قلب معاندین و بدخواهان نظام خواهند زد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: پیام حضور پرشور مردم بیدار و بصیر استان در پای صندوق‌های رای برای تمام دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران این است که همیشه تا پای جان مدافع نظام بوده و با حماسه حضور خود در این انتخابات برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهند زد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، در این دوره یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذر رای در این استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۶۱۰ شعبه در شهرستان‌ها و ۷۶۵ شعبه در روستاها مستقر می‌شود که از این تعداد ۹۲۸ شعبه ثابت و ۴۴۷ شعبه سیار خواهد بود.

واجدین شرایطی که به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیده باشند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که در این راستا در سطح استان ۵۱ هزار رای اولی واجد شرایط رای دادن هستند.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز