خبرگزاری کار ایران

توضیحات رئیس صداوسیما درباره بازگرداندن خبرنگاران از عربستان

توضیحات رئیس صداوسیما درباره بازگرداندن خبرنگاران از عربستان
کد خبر : ۱۴۸۷۵۵۴

پیمان جبلی از پیگیری‌های لازم درباره بازگرداندن گروه رسانه‌ای رسانه ملّی از عربستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، گروه رسانه‌ای بعثه ایران شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما که برای پیگیری‌های لازم درباره بازگرداندن گروه رسانه‌ای رسانه ملّی از عربستان به فرودگاه رفته بود،‌ در گفتگویی اظهار کرد: این همکاران عزیز ما در قالب گروه رسانه‌ای بعثه جمهوری اسلامی ایران اعزام شده بودند و در حال انجام وظیفه معمولی و عادی‌ بودند که این اتفاق برایشان اتفاق افتاده و بازداشت شدند.

وی تاکید کرد: همکاران ما در حال ضبط یک تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی برای پخش در قالب یک برنامه بودند که بازداشت و در ادامه به بازداشتگاه منتقل شدند. ما هم از علت بازداشت این عزیزان و بازگرداندن آنها به کشور بی‌خبر هستیم.

رییس صداوسیما اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم که از همه مراجع رسمی کشور، وزارت محترم امور خارجه، نمایندگی محترم ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست محترم حجاج ایرانی، سفیر کشورمان در عربستان سازمان حج و زیارت و دستگاه‌ها و مسوولانی که در طول این یک هفته برای حل مشکل ما پیگیری کردند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: طبیعتا مراحل قانونی این موضوع انجام خواهد شد و من به همکارانمان عرض کردم ما به خاطر وظیفه شناسی شما و انجام تکالیف حرفه‌ای که به عهده شما بود و به خاطر بصیرتی که دارید و توفیقی که خداوند به شما برای زیارت قبر پیامبر (ص) داده است افتخار می‌کنیم و از شما قدردانی می‌کنیم. همکاران عزیز ما هر سال به صورت قانونی به حج اعزام می‌شوند و در قالب تیم رسانه‌ای بعثه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند. این روال هر سال اتفاق می‌افتد و همکاران رسانه‌ای ما فضای عمومی حج را روایت می‌کنند. این اتفاق برای ما هم عجیب بود؛ برای اینکه در سال‌های گذشته شاهد این اتفاقات نبودیم و هنوز هم از علل این اتفاق مطلع نیستیم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز