خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

هنرمندان برای همکاری‌های دیپلماتیک فرهنگی باید از تراز مناسب برخوردار باشند/ بضاعت لازم برای تولیدات مشترک را نداریم

هنرمندان برای همکاری‌های دیپلماتیک فرهنگی باید از تراز مناسب برخوردار باشند/ بضاعت لازم برای تولیدات مشترک را نداریم
کد خبر : ۱۴۹۹۷۴۳

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور می‌گوید: متاسفانه بضاعت بخش‌های فرهنگی در کشور آنقدر کافی نیست تا بتواند به تولیدات مشترک بپردازیم. الان برای تولید یک فیلم سینمایی مشترک دست‌کم باید یک میلیون یورو هزینه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور (رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سوال که: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چگونه و بر چه اساس از هنرمندان شاخص حوزه انقلاب و عرصه مقاومت در فعالیت‌های برون‌مرزی خود به واسطه رایزن‌های اعزامی بهره می‌برد، گفت: به صورت طبیعی زمانی که از ترویج گفتمان انقلاب و معرفی جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنیم، بخش اصلی این کار معرفی هنر انقلاب است. 

او افزود: اما ما باید در اعزام هنرمندان و گروه‌های فرهنگی و هنری به خارج از کشور ترازی را هم رعایت کنیم. بر همین اساس زمانی که بناست به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، کسانی در خارج از کشور حضور پیدا کنند، باید از ترازی مناسب برخوردار باشند. 

ایمانی‌پور تاکید کرد: حتما اولویت‌های ویژه‌ای برای هنرمندان حوزه انقلاب قائل هستیم؛ اما در عین حال دوستان هم باید تلاش کنند تا سطح خودشان را ارتقا بدهند؛ تا در بخش هنر، نمایندگان شایسته‌ای برای جمهوری اسلامی باشند. 

وی ادامه داد: به هرحال حتما از وجود هنرمندان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بهره می‌بریم و خواهیم برد. 

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در پاسخ به این سوال که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چقدر در تولیدات آثاری هنری اعم از فیلم سینمایی، نماهنگ و موسیقی و هنرهای تجسمی فعال بوده و خروجی این روال چه بوده است، بیان کرد: در این دوره برای تولیدات مشترک فکرهایی شده است. البته همیشه در این زمینه صحبت‌هایی شده؛ اما متاسفانه بضاعت بخش‌های فرهنگی در کشور آنقدر کافی نیست تا بتواند به تولیدات مشترک پرداخته شود. 

او ادامه داد: الان برای تولید یک فیلم سینمایی مشترک دست‌کم باید یک میلیون یورو هزینه کنیم. نهادهای فرهنگی ما این میزان توانایی ندارند. مبلغی هم که گفتم کف هزینه تولید یک فیلم مشترک است. 

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور گفت: اگر دوستان رسانه‌ای ما کمک کنند و فهم درستی از ضرورت و چیستی و چرایی از دیپلماسی فرهنگی در کشور صورت بگیرد، در این صورت شاهد حمایت‌های جدی‌تری خواهیم بود. در این صورت همکاری‌های ما نیز توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین در این صورت است که می‌توانیم در زمینه تولید فیلم و پرداختن به هنرهای دیگر موفق عمل کنیم. خودتان خوب می‌دانید که در حال حاضر مشکل فیلمسازان ما تامین هزینه‌های تولید یک فیلم است. 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان اذعان داشت: به عنوان کسی که سال‌ها در این حوزه کار کرده، باید بگویم؛ یکی از موثرترین روش‌های همکاری و تعاملات فرهنگی با مردم و معرفی کشور، مسیر هنر، خصوصا سینماست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز