خبرگزاری کار ایران

کارخانه ریسباف اصفهان احیا می‌شود

کارخانه ریسباف اصفهان احیا می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۹۷۵۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در نشست تصمیم‌گیری به‌منظور مرمت کارخانه عظیم ریسباف، این اثر تاریخی را متعلق به مردم دانست و بر لزوم احیای این مجموعه عظیم تاریخی تأکید کرد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، نشست تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی مرمت کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان با حضور مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر اعضا در دفتر معاونت عمرانی استانداری اصفهان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در این نشست گفت: احیای ریسباف اتفاق مبارکی است که در دوران دولت سیزدهم انجام شد و با این وصف معتقدیم ریسباف متعلق به مردم است و به هر قیمت ممکن از احیای آن حمایت می‌کنیم.

او ادامه داد: مطابق با شرایط موجود و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، خوشبختانه طرح مرمت این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین و امروز آماده‌ایم تا مرمت این مجموعه را به‌سرعت آغاز کنیم.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان هم در این نشست گفت: خوشبختانه در کمتر از یک ماه پس از حضورم در اصفهان با همکاری کارشناسان خبره توانستیم طرح مرمتی این کارخانه عظیم و گزارش تصمیم در خصوص چگونگی مرمت آن را در پهنه‌ای به وسعت ۷۰ هزار مترمربع و با زیرساختی بیش از ۶۰ هزار مترمربع تهیه کنیم.

او ادامه داد: با توجه به ماده ۲۷ قانون الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، امروز آماده‌ایم تا بر اساس تهیه طرح مرمتی، این مجموعه را در زمینه‌هایی همچون موزه منطقه‌ای، مجموعه گردشگری و مجموعه بزرگ صنایع‌دستی، پس از تائید نهایی مسئولان وزارتخانه و استان، پس از طی مراحل قانونی و انتخاب نهادی که بتواند این مجموعه را به سامان برساند، در کمتر از ۵ سال به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز