خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر زنجان:

از بودجه 30 هزار میلیاردی شهرداری زنجان 75 درصد صرف آبادانی می شود

از بودجه 30 هزار میلیاردی شهرداری زنجان 75 درصد صرف آبادانی می شود
کد خبر : ۱۴۵۰۴۱۲

رئیس شورای شهر زنجان، با اشاره به اینکه 75 درصد از بودجه 30 هزار میلیارد ریالی شهرداری زنجان در سال آینده صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود، گفت: 43 درصد از این بودجه مختص هزینه‌های جاری و 57 درصد صرف امور عمرانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مجید ناصحی مقدم امروز دوشنبه 30 بهمن 1402 در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه از رقم 31 هزار و 800 میلیارد ریالی لایحه بودجه شهرداری برای سال آینده، ‌توسط اعضای شورا با رقم 30 هزار میلیارد ریال تصویب شده است، اظهار داشت: 8 هزار میلیارد ریال از مبلغ مذکور سهم وصول ارزش افزوده، 8 هزار و 500 میلیارد ریال از محل املاک و دارایی‌ها و مابقی نیز از درآمدهای کوششی که شامل عوارض ساخت و ساز است تامین خواهد شد که عمده درآمدها هم در این فصل قرار دارد.

رئیس شورای شهر زنجان، ادامه داد: در بخش عمرانی برخی اقدامات در خصوص پروژه‌ها در سال‌های قبل آغاز شده است و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره از اولین اولویت‌های شورا است با این حال برای تکمیل این پروژه‌ها پنج هزار و 800میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

ناصحی مقدم، تصریح کرد: پروژه محور شهیدان کریمی که خود دارای چهار زیر پروژه‌ است، پل روگذر شهیدان طارمی، بازسازی کانال شهید پیرمحمدی، تکمیل پروژه بوستان شهر، احداث کانال زنجانرود، تکمیل فاز شمالی سبزه‌میدان در مجموع در رقم مذکور در نظر گرفته شده است و ابراز امیدواری کرد با رفع معارض‌ها در اجرای برخی پروژه‌ها اجرای آنها سرعت می گیرد.

رئیس شورای شهر زنجان، گفت: اقدامات عمرانی همانند کفسازی، پیاده‌رو سازی و جدول‌کشی باید به صورت مستمر در شهر انجام شود که برای این امر 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی، یادآور شد: در بخش خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین که جزو حوزه‌های مغفول است باید به سطح استاندارد رسید و در این راستا نیز 900میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

ناصحی‌مقدم، با اشاره به اختصاص 50میلیارد ریال برای بخش ایمنی و آتش‌نشانی، گفت: توسعه شهر هوشمند نیز نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و 470 میلیارد ریال برای این امر و 200 میلیارد ریال نیز برای احداث بازارچه‌ها در نظر گرفته شده است.

این مسئول، در پایان میزان بودجه فرهنگی را 350 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: انجام کارها در مدیریت شهری و شهرسازی نیز نیازمند 200میلیارد ریال و بخش زیباسازی و المان‌های شهری نیز نیازمند 450 میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز