خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان:

افزایش 40 درصدی اعتبارات پژوهشی وزارتخانه ورزش و جوانان

افزایش 40 درصدی اعتبارات پژوهشی وزارتخانه ورزش و جوانان
کد خبر : ۱۵۱۶۶۵۹

بین ورزش و جوانان توازن برقرارشده

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود محدودیت‌های فراوان، تعداد پژوهش‌های این وزارتخانه در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیرحسین واعظی، امروز دوشنبه( ۲۲ مرداد 1403) در جلسه شورای پژوهشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان،گفت: ادغام مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان اقدامی مهم و تاثیرگذار بوده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به اینکه اولین کار انجام‌شده در این زمینه، تدوین آیین‌نامه شورای مطالعات و پژوهش در سطح وزارتخانه بود، ادامه داد: بر این اساس، نظام‌نامه مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارتخانه تغییر کرد که یکی از پیوست‌های آن، نظام‌نامه شورای پژوهشی اداره‌های کل است.

وی، با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های فراوان، تعداد پژوهش‌های این وزارتخانه سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است، گفت: میزان اعتبارات پژوهشی وزارتخانه نیز در این مدت رشد ۱۰۰ درصدی داشته، به‌طوری که حدود ۹۰ میلیارد ریال در سطح اداره‌ها کل و در سامانه مربوط ثبت شده است.

واعظی، با بیان اینکه اصل و هدف بر تمرکز زدایی بوده است، افزود: نظام‌نامه، فعالیت‌های پژوهشی اداره‌های کل استان‌ها را تسهیل می‌کند و در این میان، تعیین اولویت‌های پیشنهادی اداره‌های کل در مرکز مطالعاتی توسط کمیسیون‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی، ادامه داد: فعالیت پژوهشی اداره‌های کل استان‌ها نیز هم به‌صورت روندی و هم سالانه ارزیابی می‌شود و به آن نمره تعلق می‌گیرد.

واعظی، با اشاره اینکه پیش از این، توازن بین ورزش و جوانان برقرار نبود، گفت: با تلاش‌های انجام‌شده اکنون بین این دو حوزه توازن برقرار شده و دغدغه اصلی، اولویت‌بندی پژوهشی در اداره‌های کل است که مشکلات بحث اجرا و عملیاتی باید حل شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پایان،  با اشاره به اینکه بیش از گذشته به سمت کاربردی شدن پژوهش‌ها حرکت کرده‌ایم، افزود: قوت کار پژوهش این است که بتوان کار انجام‌شده را به گزارش تبدیل کرد و در اختیار مدیران کل و با حوزه‌های تخصصی قرار داد تا بهره‌برداری لازم انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز