خبرگزاری کار ایران

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن:

مردم می‌توانند با هر سرمایه‌ای خانه‌دار شوند/ فروش یونیتی مسکن کلید خورد

مردم می‌توانند با هر سرمایه‌ای خانه‌دار شوند/ فروش یونیتی مسکن کلید خورد
کد خبر : ۱۵۰۸۹۱۶

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: در شرایط تورمی کشور مردم می‌توانند با هر سرمایه‌ای یونیتی از نهضت ملی مسکن خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسماعیلی در مراسم رونمایی از نرم افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن از امکان خرید سهم واحد‌های نهضت ملی مسکن با سرمایه‌های خرد خبر داد و گفت: در شرایط تورمی کشور مردم می‌توانند با هر سرمایه‌ای یونیتی از نهضت ملی مسکن خریداری کنند. 

وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که به دلیل شرایط تورمی کشور در بازار خودرو مدل ٩٨ با کارکرد صفر معامله می‌شود در حالی که در کشورهای دیگر خودرو با عمر ۵ ساله را اسقاط می‌کنند و این نشان گرفته از شرایط تورمی است، از این رو ایران مملو از موجودی منابع است چراکه مردم می‌خواهند سرمایه خود را در برابر تورم حفظ کنند از این رو فروش یونیتی نهضت ملی مسکن را راه‌اندازی می‌کنیم. 

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن تاکید کرد: از طریق فروش یونیتی مسکن مردم می‌توانند هر قدر از سرمایه خود را در بخش مسکن کشور پس انداز کنند بدون آنکه نگران اثرگذاری تورم باشند. با راه‌اندازی این فرصت سرمایه گذاری دیگر منابع سمت کالاهای سرمایه‌ای غیر مولد هدایت نمی‌شود و شاهد این نخواهیم بود که مردم خودرو مدل ٩٨ را در پارکینگ انبار کنند. 

اسماعیلی با بیان اینکه صندوق ملی مسکن ظرفیت بالایی برای خانه دار کردن مردم دارد، اظهار داشت: نفت، معدن  و زمین از سه دارایی بسیار قوی ایران هستند و از طریق صندوق ملی مسکن می‌توان این دارایی و حقوق مردم را بین آنها توزیع کرد و با وجود این دارایی‌ها باید به جایی برسیم در ایران خانواده‌ای وجود نداشته باشد که استیصال مسکن و هزینه های آن را داشته باشد.

وی با بیان اینکه صندوق ملی مسکن را بچهْ رستم می‌دانیم که می‌تواند در آینده کار‌های بزرگی را انجام دهد، ادامه داد: در کمتر از دو سال عمر صندوق، بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان بطور مستقیم هزینه شده و همچنین این صندوق علاوه بر این عدد، ۴٠٠ هزار میلیار تومان هم از محل تجهیز منابع هزینه کرده است.

اسماعیلی با اشاره به دو سبک ارایه وام قرض‌الحسنه گفت: به طریق دو سبک وام قرض‌الحسنه از طریق صندوق پرداخت می‌شود، سبک اول پرداخت وام به سازندگان مسکن است تا قیمت نهایی واحد برای مصرف کننده نهایی کاهش پیدا کند و سبک دیگر پرداخت وام به پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ٧٠ درصد تا با این روش شاهد زمانبر شدن تحویل پروژها با پیشرفت فیزیکی بالای نباشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز