خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

عراق می‌تواند تا ۳۰ سال محل سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها باشد

عراق می‌تواند تا ۳۰ سال محل سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها باشد
کد خبر : ۱۵۳۰۱۴۰

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران گفت: عراق می‌تواند تا ۳۰ سال برای ایرانی‌ها محل صادرات، پیمانکاری، ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری مشترک باشد و بیشتر بازرگانان عراقی علاقه‌مند هستند که در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با ایرانی‌ها همکاری داشته باشند.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از دستاوردهای سفر اخیری که به همراه رئیس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به عراق داشت گفت و توضیح داد: در سفر عراق آقای دکتر پزشکیان با توجه به صحبت‌هایی که همیشه در برنامه‌هایشان داشتند، ایجاد ارتباط با همسایه‌های جمهوری اسلامی ایران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند و بر همین اساس نخستین سفر خارجی خود را به کشور عراق قرار دادند. 

وی افزود: در این سفر جلسات خوبی برگزار شد و گفت‌وگوهایی نیز میان مقامات دو کشور درباره توسعه صادرات صورت گرفت. 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران تصریح کرد: امروز شرایط عراق به گونه‌ای است که می‌تواند تا ۳۰ سال برای ایرانی‌ها محل صادرات، پیمانکاری، ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری مشترک باشد و بیشتر بازرگانان عراقی علاقه‌مند هستند که در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با ایرانی‌ها همکاری داشته باشند. 

حسن‌زاده یادآور شد: عراق هم به دنبال منافع اقتصادی خود است و با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده کشورهای چین، هندوستان و ترکیه را به سرمایه‌‌گذاری در این کشور وارد کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آقای پزشکیان هم توصیه بر این بود که حتما ایران در این زمینه با حمایت‌هایی که دولت باید از بخش خصوصی انجام دهد فعالیت داشته باشد و زمینه‌ای فراهم آید که پیمانکاران ایرانی هم در مناقصه‌ها حضور داشته باشند و تولیدکنندگان به ویژه در زمینه مصالح ساختمانی و محصولات پتروشیمی به این کشور صادرات داشته باشند.

حسن‌زاده گفت: در این سفر به چالش‌های موجود در تجارت ایرانی‌ها با عراق نیز پرداخته شد اما شکل‌گیری توافق میان دو کشور و حل این چالش‌ها نیاز به زمان دارد؛ از جمله چالش‌هایی که به آن پرداخته شد، نبود امکان حمل یکسره بار از ایران به عراق و ضمانت‌نامه‌های بانکی بود که پیمانکاران ایرانی باید به بانک‌های عراقی ارائه دهند. 

وی در نهایت اظهار امیدواری کرد مفاد تفاهم‌نامه‌های امضاشده در این سفر در زودترین زمان ممکن اجرا شود و اجرای آنها به کاهش چالش‌ها بینجامد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز