خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه مطرح کرد:

افزایش تزریق بودجه به راه آهن

افزایش تزریق بودجه به راه آهن
کد خبر : ۱۴۸۰۴۹۳

معاون وزیر راه گفت: کل بودجه ای که برای تعمیرات و بازسازی راه آهن در بودجه امسال در نظر گرفته شده ۵ همت است در حالی که فقط ۱۴۰ همت به واردات بنزین و گازوییل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم رونمایی از لوکوموتیو باری MAP30 و موتور MP610 گفت: تجربه تولید داخل در کشور روز به روز با کیفیت بهتر افزایش می یابد. 

وی افزود: در حوزه ریلی با مشکل تامین مالی رو به رو هستیم این در حالیست که کل بودجه ای که برای تعمیرات و بازسازی راه آهن در بودجه امسال در نظر گرفته شده ۵ همت است در حالی که فقط ۱۴۰ همت به واردات بنزین و گازوییل اختصاص یافته است. اگر ۱۰ همت از این ۱۴۰ همت به راه آهن اختصاص یابد ما قول می دهیم در ارتقای خطوط ریلی و کاهش آلایندگی موثری باشیم.

صالحی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از محل درآمد حاصل از تهاتر نفت اجازه تزریق بودجه به ساخت لوکوموتیو و خرید لوکوموتیو جدید و احداث خطوط ریلی را دادند، این رقم ۱۰ میلیارد دلار است که ۵۰۰ میلیون دلار آن به خرید قطعات یدکی و به روز رسانی لوکوموتیو اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیون دلار صرف خرید لوکوموتیو شد و بقیه آن به سفارش لوکوموتیو باری اختصاص یافت.

معاون وزیر راه ادامه داد: در اسفند اولین بخش فروش نفت صورت گرفت و مبلغ آن به کشور واریز شد و با فروش ماه‌های آینده تزریق بودجه به راه آهن می‌انجامد.

مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد: امروز ۳۰ هزار واگن باری در کشور داریم و ۳۰۰۰ واگن نو در دو سال گذشته در کشور ساخته شده و به ناوگان ریلی اضافه شده است.

وی در ادامه به نیازمندی‌های صنعت لوکوموتیو کشور پرداخت و گفت: اکنون لوکوموتیو باری در اولویت ماست.

صالحی اضافه کرد: امروز کشور در زمینه واگن باری آماده صادرات است اما نیاز به واگن‌های مسافری داریم همچنین باید اقتصاد حمل و نقل مسافری را درست کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز