خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی لرستان خبر داد؛

حریق در پلدختر مهار شد/وقوع ۴۸ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان

حریق در پلدختر مهار شد/وقوع ۴۸ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان
کد خبر : ۱۴۹۷۳۸۱

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به وقوع ۴۸ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان پلدختر که از اول تیرماه آغاز شده بود شامگاه گذشته پس از ۷۲ ساعت تلاش بی وقفه مهار شد.

به گزارش ایلنا، پیام عالیخانی اظهار داشت: حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و تعدادی از نیروهای مردمی در محل مستقر بودند اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد مهار آتش سوزی به کندی و سختی انجام شد.

وی با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر برای مهار آتش سوزی منطقه بیان کرد:ده ها سورتی پرواز با کمک بالگرد هلال احمر و هوافضای سپاه پاسداران برای آبپاشی و انتقال تجهیزات و نیروهای اطفا و امدادی صورت و علاوه بر نیروهای پلدختر افراد تازه نفس شهرستان‌های سلسله، چگنی، رومشکان، کوهدشت، بروجرد و خرم‌آباد با تجهیزات کامل در منطقه حضور یافتند.

روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عدم توجه برخی از مردم به هشدارهای خطر، باعث بروز حریق های گسترده می شود بنابراین از عموم مردم تقاضا می شود در امر فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع حوادث این چنینی کمک کنند.

عالیخانی گفت: مردم نباید به هیچ عنوان در جنگل آتش روشن کنند و در صورت هر گونه حریق ابتدا با شماره تماس های رایگان امداد جنگل ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرید.

وی تاکید کرد: رانندگان ته سیگار خود را به خارج از ماشین پرتاب نکنند چراکه علوفه های خشک و دمای بالای هوا مانند بلافاصله شعله ور می شود و خسارت جانی و مالی به همراه خواهد دشت.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی تردد هر گونه افراد مشکوک در مناطق جنگلی و کوهستانی افزود: تمامی کوهنوردان، گردشگران و کشاورزان نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت هر گونه اتفاق، اقدام به اطفا حریق کرده و با سامانه های مذکور تماس حاصل نمایند.

عالیخانی تصریح کرد: از رها کردن هر گونه ظروف شیشه ای و یا بطری آب معدنی در جنگل خودداری شود چراکه دقیقا مانند ذره بین عمل کرده و باعث حریق می شود.

به گزارش ایلنا ، از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل و مرتع لرستان طعمه حریق شده که بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار آن طی ۱۰ روز گذشته بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز