خبرگزاری کار ایران

انتصاب استاندار بومی کارآمد یک مطالبه عمومی است/ گزینه پیشنهادی استاندار هرمزگان به زودی معرفی می شود

انتصاب استاندار بومی کارآمد یک مطالبه عمومی است/ گزینه پیشنهادی استاندار هرمزگان به زودی معرفی می شود
کد خبر : ۱۵۲۶۲۳۱

رئیس ستاد دکتر پزشکیان گفت: مطالبه عمومی مردم هرمزگان، جریان اصلاحات ، ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان و حتی خواست برخی مقامات مسئول در استان ، بر انتخاب استاندار بومی است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، موضوع انتصاب استاندار هرمزگان این روزها در محافل سیاسی، فضای مجازی و کانال‌های جریان سیاسی، داغ‌ترین مسائلی است که به آن پرداخته می‌شود و جریان های سیاسی و حتی افراد تلاش دارند تا نیروی مورد نظر خود را به لیست مورد نظر استان اضافه کنند و فعالیت جریان حامی گزینه های غیر بومی شدت گرفته است. در همین راستا با شیخ محمد ذاکری رئیس جبهه اصلاحات استان و رییس ستاد دکتر پزشکیان در استان گفتگویی  انجام شد که در ادامه می خوانید:

در روزهای اخیر شنیده می شد که بیش از 30 گزینه برای کرسی استانداری هرمزگان رزومه ارائه داده اند و بر خلاف سایر استانها تا کنون لیستی به تهران ارسال نشده است، آخرین وضعیت بررسی نیروهای استان به کجا رسیده و چه تعداد معرفی شده اند؟

- رزومه تعداد زیادی گرفته شده و در یک کار گروه ۹ نفره ، بر اساس شاخص ها، بررسی وارزیابی اولیه صورت گرفته، و بزودی در جمع مَشورتی ۳۰ نفره با محوریت جبهه اصلاحات ، نهایی خواهد شد و یک لیست محدودی، پس از رایزنی با برخی مقامات مسئول بویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان محترم فعلی مجلس به وزارت کشور ، معرفی خواهند شد.

- دیدگاه جریان اصلاحات نسبت به انتخاب استاندار بومی چیست؟

مطالبه عمومی مردم هرمزگان، جریان اصلاحات ، ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان  و حتی خواست برخی مقامات مسئول در استان، بر انتخاب استاندار بومی است.

- با توجه به اینکه از حدود 20 استاندار و سرپرست استانداری در هرمزگان از ابتدای انقلاب تاکنون غیر بومی بوده اند، دیدگاه جنابعالی نسبت به انتخاب استاندار غیربومی چیست؟

اولویت با نیروی بومی  کارآمد است و این یک خواست همگانی و به حقی بوده ، لکن تصمیم نهایی با دولت است.

- گمانه‌زنی های حکایت از جمع بندی مرکز برای دو نفر غیربومی که البته هر دو به استان اشراف دارند، یکی از استان کرمان و دیگری معاون اسبق اقتصادی دولت دوازدهم در هرمزگان به‌عنوان استاندار است، اگر چنین اتفاقی بیفتد مطالبه شما از دولت چیست؟ 

- همانطوری که سوال کردید ، این صرفا" یک گمانه زنی فردی و بدون پشتوانه است و تا معاون سیاسی وزیر کشور تعیین و مشخص نشود، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. بدون تردید دولت و وزارت کشور بدون جلب نظر کانون های ذی نفوذ در استان، استاندار را تحمیل نخواهد کرد.

- در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که بیش از 30 گزینه برای استانداری هرمزگان مطرح شده و رایزنی‌های مختلفی هم پیرامون این امر با تهران صورت‌گرفته است، به نظر شما این مسئله کار را برای انتخاب استاندار بومی سخت نمی‌کند؟

اولا" این شرایط فقط در دولت غیر اصولگرا فراهم می شود که این تعداد افراد خود را بعنوان گزینه ی استانداری مطرح کنند و از طرفی، خود آقای دکتر پزشکیان، زمینه و بستر این کار را فراهم نموده است.

ثانیا " عیبی ندارد و باید استقبال کرد و این ظرفیت منابع انسانی استان را نشان می دهد.

ثالثا" خب معلوم است که انتخاب از میان ۳۰ نفر، تا از بین ۳ نفر به مراتب مشکل تر و دشوارتر خواهد بود ، لکن فرصت بیشتر و انتخاب بهتری بدنبال خواهد داشت.

- اگر دولت بخواهد خارج از جریان اصلاحات و حامیان خود، استانداری برای هرمزگان منصوب کند، نگاه جریان اصلاحات به این مسئله چه خواهد بود؟

ما تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد و همه ی ظرفیت های خود را برای تحقق این مطالبه عمومی، بکار خواهیم گرفت تا استانداری بومی منصوب شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز