خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

نورپردازی ایوان هخامنشی قدمگاه در ارسنجان

نورپردازی ایوان هخامنشی قدمگاه  در ارسنجان
کد خبر : ۱۴۸۹۰۷۶

مسجد عتیق و مدرسه سعدیه مرمت می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از مرمت مسجد جامع عتیق و مدرسه تاریخی سعدیه در شهرستان ارسنجان خبر داد و گفت: در قالب پروژه مشارکتی از اعتبارات سال ۱۴۰۳ مسجد جامع عتیق و مدرسه تاریخی سعدیه در شهر ارسنجان مرمت می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی و هیات همراه در سفر به شهرستان ارسنجان برخی از آثار مذهبی، تاریخی و کارگاه‌های صنایع‌دستی دستی در این شهرستان  بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه شهرستان ارسنجان با دارا بودن ظرفیت های بی بدیل گردشگری، تاریخی و فرهنگی قابلیت این را دارد در بسته سفر گردشگران قرار گیرد افزود: با توجه به بازدیدهای کارشناسی انجام شده از برخی از آثار تاریخی این شهرستان مقرر شد پرونده مرمتی برای دو اثر شاخص مسجد جامع عتیق و مدرسه سعدیه ارسنجان  در قالب پروژه  مشارکت بخش خصوصی و استفاده از  ظرفیت خیرین میراث فرهنگی که در اختیار فرمانداری قرار دارد، گشوده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر سقف  مسجد جامع ارسنجان در معرض آسیب قرار دارد و نیازمند سبک سازی و عایق بندی است از این رو پروژه مرمتی این بنای تاریخی مذهبی به زودی فعال خواهد شد. 

ثابت اقلیدی به مرمت مدرسه سعدیه نیز اشاره کرد وگفت: اقدامات مستند سازی این بنای ملی شهرستان ارسنجان با مشارکت پژوهشگاه وزارت  میراث فرهنگی انجام خواهد شد. 

وی در ادامه  از نوسازی و بهسازی تابلوهای معرفی آثار تاریخی در شهرستان ارسنجان خبر داد.  

ثابت اقلیدی همچنین  به دیدارش  با برخی مسولان شهرستان ارسنجان هم اشاره کرد و گفت: در دیدار با   حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی بهرامی امام جمعه شهرستان ارسنجان نیز برخی از مشکلات حوزه  میراث فرهنگی مطرح و برنامه هایی برای رفع این مشکلات ارائه شد که امید است به زودی شاهد تحولات چشمگیری در شهرستان در حوزه های گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی باشیم.  

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه سخنانش توسعه و ترویج صنایع دستی در شهرستان ارسنجان را از اولویت ها دانست و گفت: در رشته های گلیم بافی پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان و تجهیزات دستگاه‌های خراطی و توسعه آموزش ارائه می شود.   

گفتنی است در جریان سفر مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه به شهرستان ارسنجان آثار تاریخی و مذهبی چون امام زاده سلطان سید علی،  آسیاب آبی تاریخی  جلودار،  ایوان قدمگاه متعلق به دوره هخامنشیان، مسجد جامع عتیق و مدرسه تاریخی  سعدیه در شهر ارسنجان مورد  بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز