خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا:

در دولت پزشکیان اصل بر این نیست که زنان ناتوانند و باید توانمندشان کنیم

در دولت پزشکیان اصل بر این نیست که زنان ناتوانند و باید توانمندشان کنیم
کد خبر : ۱۵۰۰۳۶۱

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در دولت دکتر پزشکیان، رویکرد عدالت جنسیتی برجسته خواهد بود.

«شهین‌دخت مولاوردی» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در صورت پیروزی آقای پزشکیان، وضعیت زنان در دولت چهاردهم به چه صورتی خواهد بود؟ گفت: با توجه به گفتمان اعلامی دکتر پزشکیان که حق و عدالت را مطرح می‌کنند، طبیعتا به نظر می‌رسد، ذیل این گفت‌وگو در حوزه زنان باید بسط رویکرد عدالت جنسیتی برجسته باشد و در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته مقدمات این رویکرد فراهم است و حتی از نظر قانونی در ماده‌های ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت آمده که دولت موظف است، بر این اساس و در این چارچوب شاخص‌های مختلفی را که مرتبط با عدالت جنسیتی است، تعریف و ابلاغ کند و پس از آن نیز رصد و مراقبت کند تا این شاخص‌ها بهبود پیدا کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم تصریح کرد: متاسفانه روند اجرای برنامه ششم توسعه در دولت سیزدهم متوقف شد و در برنامه هفتم توسعه هم این موضوع دیده نشده و از آن غفلت شده است. قطعا انتظار این است که در دولت چهاردهم ذیل گفتمان حق و عدالت حتما این موضوع مد نظر قرار بگیرد و در مطالبات عدیده‌ای که گروه‌های مختلف زنان دارند، ما ببینیم که بحث توازن و تعادل جنسیتی خود را در نهایت در بازار کار و مدیریت‌ها نشان می‌دهد. حتی در توازن بین کار و زندگی زنان و نقش‌هایی که زنان در اجتماع دارند و نقش خانوادگی زن و مرد ما این رویکرد را ساری و جاری ببنیم.

مولاوردی با اشاره به بیانیه دکتر پزشکیان درباره زنان و دختران خاطرنشان کرد: در بیانیه‌ای که برای زنان و دختران ایران با تاییدیه دکتر پزشکیان منتشر شد، اشاره شده است که در دولت‌شان اساس و اصل بر بهره‌مندی از توان و شایستگی زنان برای توسعه همه جانبه کشور است. لزوما به توانمندسازی و توان‌افزایی هم خواهند پرداخت و اصل بر این نیست که زنان ناتوانند و باید توانمندشان کنیم و وقتی توانمند شدند از آن‌ها در تصمیم‌گیری و اداره کشور بهره‌مند شویم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورتی که آقای پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور انتخاب نشوند، فکر می‌کنید که وضعیت زنان در دولت چهاردهم به چه صورتی خواهد بود، گفت: در گفتمانی که رقیب دکتر پزشکیان هستند می‌دانیم که زنان چه جایگاهی دارند و به چه نحوی به مسائل و مطالبات زنان نگاه می‌شود. ما نیز به عنوان مطالبه‌گر، نقش فعال مدنی خودمان را ایفا خواهیم کرد، البته اگر دکتر پزشکیان هم رای بیاورند ما باز هم همین نقش مطالبه‌گری را ایفا خواهیم کرد و این را از یاد نخواهیم برد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز