خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد؛

تعیین‌تکلیف ۶۵۸ تعاونی غیرفعال مازندران در دولت سیزدهم

تعیین‌تکلیف ۶۵۸ تعاونی غیرفعال مازندران در دولت سیزدهم
کد خبر : ۱۴۸۸۶۹۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از زمان تشکیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در دولت سیزدهم ۶۵۸ تعاونی تعیین تکلیف شدند.

به گزارش ایلنا، علی باقری در جلسه شورای توسعه تعاون مازندران ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید و حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: نگاه و توجه استاندار مازندران به توسعه بخش تعاون و اقتصاد تعاونی ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در راستای تحقق شعار سال جز مردمی‌ترین اقتصاد محسوب می‌شود، تصریح کرد: حمایت دولت سیزدهم به ویژه شهید آیت‌الله رئیسی سبب ایجاد مطلوب توسعه بخش تعاونی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه مازندران در بخش تعاون پیشرو در کشور است و شرایط خوبی دارد، افزود: در این بخش نیاز به تلاش، مشارکت و همراهی تمام مدیران دستگاه‎های اجرایی و بانک‌ها هستیم.

این مسئول یکی از راه‌های رسیدن به رشد هشت درصدی تعاون، اقتصاد و اجرایی شدن شعار سال را احیاء و توسعه تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: توسعه تعاونی‌ها با مشارمت مردم یکی از برنامه‌های راهبردی کشور است.

باقری از تشکیل ۱۴ هزار و ۱۸۸ تعاونی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۶۰ درصد تعاونی‌ها فعال هستند و ۶۷ هزار و ۵۷ نفر عضو دارد و ۱۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه از زمان تشکیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در دولت سیزدهم ۶۵۸ تعاونی تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: روحیه مشارکت جمعی و تعاون‌گری در استان بالاست و رتبه سوم کشور را داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: در یک سال ۵۰ تعاونی در روستاها تشکیل شده است و سبب ارتقا و بهره‌وری و توزیع عادلانه اشتغال می‌شود.

این مسئول ضمن تشریح دلایل غیرفعال بودن تعاونی‌ها در استان اظهار کرد: باید شعبه قضایی ویژه در استان در راستای رسیدگی فوری به مشکلات حقوقی تعاونی‌ها راه‌اندازی شود.

باقری با اشاره به ابلاغ سند توسعه تعاون و اجرای این سند از سال گذشته، افزود:  کارگروه ذیل شورای توسعه تعاون برای بررسی و احصای مشکلات در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با کمک تمام ظرفیت‌های دولت سیزدهم و خط اعتباری تبصره ۱۶ و ۱۸، براساس اعلام وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی رشد اقتصادی استان مازندران از پنج به هشت درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکید ما به فرمانداران، بخشداران و دهیاران ترویج فرهنگ تعاونی با اشتغال‌زایی‌ بالا درراستای توزیع عادلانه ثروت در شهرستان‌هاست.

این مسئول از پرداخت ۴۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در دو سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: ۸۵ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‌های استان به کشورهای مختلف انجام شده است.

باقری از تحویل ۱۴ هزار و ۹۷۱ واحد مسکن در استان خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان، ۶۴ تعاونی در بخش روستایی تشکیل شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز