خبرگزاری کار ایران

قاضی زاده هاشمی در برنامه «صف اول»:

گاهی وعده‌های فضایی به مردم داده می‌شود

گاهی وعده‌های فضایی به مردم داده می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۲۶۵۰

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: گاهی وعده‌های فضایی داده می‌شود؛ مردم هم انتظار دارند این کار انجام شود. وقتی هم نمی‌شود مردم می‌گویند یک فسادی در پشت آن قرار دارد، بنابراین باید وعده‌ای داده شود که عمل‌پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در باره برنامه‌های انتخاباتی خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: مشق سیاست یعنی همین که به سوالات جدی مردم بپردازیم، من ۵ دوره نماینده مردم مشهد بودیم. من یک پدر، یک پزشک و متخصص و جراح هستم. من یک قاضی زاده هستم و قانون گذارم و باتوجه به سوابق اقتصادی که دارم می‌توانم با جرأت بگویم مسائل مزمن را بدون یک انقلاب در ساز و کارها در کشور نمی‌توانیم حل کنیم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: راه حل‌های کوتاه مدت چاره نیست و باید یک انقلاب در اقتصاد کرد و فوریت را اقتصاد و اولویت را خانواده می‌دانم.

وی افزود: ابتدا یک کارشناس بودم، بعد مدیرکل بودم، بعد نمایندگی مجلس را عهده دار شدم، بعد عضو هیات رئیسه مجلس شدم و سپس به معاونت ریاست جمهوری رسیدم. تمام رده ها را طی کردم. 

قاصی زاده هاشمی گفت: یکی از مسائل اولویت دار کشور خروج از بنگاه داری به تعبیر مقام معظم رهبری است، در ۲۰ سال گذشته این مورد تاکید بود و ما هم در بنیاد شهید این کار را انجام دادیم و بنگاه‌ها را به خانواده‌ها سپردیم. زمانی که من آمدم بانک دی در شرف انحلال بود، دو سال بود که مجمع‌اش برگزار نمی‌شد و ما آن را احیا کردیم و امرزو بانک دی وبیمه دی از سوده ترین بانک‌ها هستند. در این خصوص در بنیاد شهید موفق شدیم آن بخشی از دارایی‌هایی که متعلق به مردم هست را به خودشان واگذار کنیم. همچنین موفق شدیم با دادن آموزش‌ها و اختیارات و بهره‌گیری از نظام‌های هوشمند، در دو سال گذشته ۴۰ درصد مراجعات به بنیاد شهید را به طور کلی کاهش دهیم. معتقدیم هرم دولت باید وارونه شود، یعنی کسانی که با مردم در ارتباط هستند باید ارتباط مستقیم داشته باشند.

وی افزود: یک اتفاقاتی در کشور رخ داده که باعث مسائل دیگر می‌شود، مثلا یک وعده‌های فضایی داده می‌شود؛ مردم هم انتظار دارند این کار انجام شود. وقتی هم نمی‌شود مردم می‌گویند یک فسادی در پشتش قرار دارد، بنابراین باید وعده‌ای داده شود که عمل‌پذیر باشد. 

قاصی زاده هاشمی درباره شعار دولتش، بیان کرد: دولت مردم که تشکیل شود، خودش را ملزم به پیشرفت و رشد مردم ایران می‌دانند، پیشرفت برای همه مردم ایران. امروز رشد اقتصادی مثبت است اما چرا همه طعمش را نمی‌چشند، چون باید برای تک تک افراد باشد. 

وی تاکید کرد: من آمده ام امید را به سرزمین بازگردانم، مردم به مام وطن افتخار کنند، پاسپورت، پول، اقتدار یک شهروند ایرانی با ارزش باشد. خیلی‌ها به مردم به چشم ثروت نگاه می‌کنند، من معتقدم مردم سرمایه هستند، زمانی می‌گفتند تحریم برداشته شود تا آب خوردن مردم حل شود، اما من معتقدم مردم سرمایه ما هستند. 

این نامزد انتخابات گفت: دولت باید با مردم شفاف باشد، نباید مردم را در رنج تنها بگذاریم. چرا آقای رئیسی وقتی سیل می‌آمد به جاهای سیل زده می‌رفت؟ چون می‌رفت به مردم نشان دهد در حزن آن‌ها کنارشان هستند. 

وی گفت: شعار دولت من، دولت مردم، دولت خانواده است.

وی درباره درباره آسیب‌شناسی روابط بین قوا و نظام دیوان سالاری بیان کرد: همه ما متاسفانه دچار یک خود پسندی و خود حق پنداری هستیم که قکر می‌کنیم دیگران باید خودشان را با ما تنظیم کنند، درحالی که همه در یک سیستم هستیم، یک بزرگتر داریم که باید دستورات آن را جاری و ساری کنیم، در سطوح پایین‌تر هم روابط باید درست شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: من در بنیاد شهید سعی می‌کردم کمتر مزاحم آقای رئیسی شوم و سعی می‌کردم مشکلات را با مدیران حل کنیم. 

وی بیان کرد: دیوان سالاری یک مزمن ۷۰ساله است که میراث آمریکایی هاست، که دو پایه جدی دارد یکی شفافیت و دیگر تعارض منافع است، در بخش شفافیت ما لایحه به مجلس داده‌ایم امیدواریم زودتر حل شود. 

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: شرکت‌های دولتی باید مردمی شود، یعنی به مردم بازگردد، سهام داران مردم شوند و دولت یک فعال بی‌طرف باشد. جایی که مردم هستند دولت نباید وارد شود. 

وی افزود: هرچه تحت عنوان نظارت ما در صف ایجاد کنیم، تعارض صورت می‌گیرد و اینجا فساد می‌شود. دیوان سالاری باعث یک فساد بی انتها می‌شود، جای آی دزد، آی دزد باید مسیر را کوتاه کنیم. 

این داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره جرات در تصمیم گیری و ورود به فساد گفت: دولت‌ها باید خودشان را از زبان منتقدین خودشان محک بزنند، البته باید یک شفافیت در فضای سیاسی کشور به وجود بیاید. یک عده گزارشگر فساد می‌شوند، یک عده هم افشاگر می‌شوند، باید شفافیت شود و ما از سوت زنی درباره فساد از سوی رسانه‌های استقبال می‌کنیم.

وی درباره نقش اعضای ستاد دولتش در مناصب گفت: دولت من، دولت مردم است و مردم همکاره هستند، اهل بده بستان سیاسی نیستم. بخشی از سیاسیون این کار را می‌کنند، الان مشکل ما سیاسی نیست بلکه اقتصادی هست و مردم در اقتصاد مشکل دارند. باید سطح افراد سنجیده شود و باید دید که فرد در قامت وزارت قرار می‌گیرد، چرا؟ در دولت مردم وی باید تسهیل‌گر باشد. 

وی تاکید کرد: باید در قبیله گرایی را قفل بزنیم، از منظر من کسی می‌تواند دولت مرد باشد که هم در قامت باشد و هم این‌که مردم با وی ارتباط درست داشته باشند. در دولت آقای رئیسی برخی از وزرا کارشان را به خوبی انجام داده‌اند و آنانی که نتواستند باید تلاش کرد تغییر دهیم.

قاضی زاده در خصوص بررسی صلاحیت وزرا و اعضای کابینه خود عنوان کرد: ما بررسی پسینی و پیشینی داریم، کسی بالاترین شاخص را در ارزیابی‌ها و ارتباط با ذی نفعان داشته باشد وی انتخاب می‌شود. 

وی تاکید کرد: در دولت مردم همه چیز در دست مردم است و دولت بازیگر است. هرکسی در دولت مردم جای دارد. آقای رئیسی در دولت خود مدیرانی از دولت قبل نگه داشت بعدا آن آقایان خودشان رفتند. باید جوانگرایی کنیم و یک پوست اندازی در مدیریت داشته باشیم. 

قاضی زاده هاشمی با بیان این‌که جامعه زنان ظرفیت بالای مدیریتی دارند، گفت: تحقیقات جهانی نشان داده است که فسادپذیری در زنان کمتر است، زنان یک ظرفیت بالای دارند که کمتر به آن در کشور پرداختیم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره شخصیت شهید رئیسی گفت: شهید رئیسی ابعاد متفاوتی داشت، میراث شهید رئیسی گره‌زدن اخلاق در مناسبات سیاسی بود، به ایشان توهین کردند اما با وجود این‌که ابزار و علم برای پاسخگویی داشت، از آن استفاده نکرد. شهدا دلشان برای همه ابناء بشر می‌تپید. آقای رئیسی دلش برای همه ایرانیان می‌تپید. 

وی تاکید کرد: تحجر پدر همبستگی و پیوستگی خانواده ملی ما را در آورده است، امیدوارم این تحجر سیاسی و اداری شکسته شود تا همه شهروندان به جمهوری اسلامی احساس تعلق کنند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: نگاه ما به خانواده یک نگاه تمدنی است، اگر یک خانواده سالم، رشد یافته و تمدنی شکل بگیرد، رشد کشور هم صورت می‌گیرد، ما بر خلاف غرب خانواده گرا هستیم. 

وی در پایان تاکید کرد: قول می‌دهم با کمک جوانان ایران را که نزدیک قله است به قله برسانم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز