خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله مطرح کرد؛

جمهوری اسلامی و ملت ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده کشورهای منطقه دارد

جمهوری اسلامی و ملت ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده کشورهای منطقه دارد
کد خبر : ۱۴۹۸۶۲۹

در مراسم اربعین شهدای پرواز اردیبهشت پیام ویدیویی ارسال شده از حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب مقاومت لبنان پخش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن نصرالله در این پیام ویدیویی اظهار کرد: از طریق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می‌کنم. ما همانطور که در ایام حادثه اشاره کردیم از همان لحظه اول در کنار شما بودیم و در غم شما شریک شدیم. از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر آقایمان رهبر معظم انقلاب دام ظل‌الشریف و حوزه‌های عملیه و مسئولین محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و خانواده‌های گرامی و شریف شهدا عرض می‌کنم.

وی افزود: بدون شک این حادثه بسیار دردناک، بزرگ و تاریخی بود اما در نهایت ما و شما اهل ایمان و توکل و تسلیم در برابر مشیت و حکمت خداوند سبحان و متعال هستیم. ما از این حکمت اطلاع نداریم، ممکن است در این دنیا آشکار شود یا نشود، این هم منوط بر حکمت و اراده خداوند است. اما قاعده این است که باید آنگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به ترور دو فرمانده بزرگ شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار کرد: این حادثه‌ بزرگ و خسارتی عظیم و در عین حال تهدید بود اما این تهدید به فرصت تبدیل شد و این خون‌ها، خیزش، قیام و زندگی دوباره‌ای را برای انقلاب، اسلام ناب محمدی، مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران و همه جنبش‌های مقاومت منطقه رقم زد و همه اینها به برکت مدیریت حکیمانه و مدیریت و مسئولیت پذیری در ایران بود. امروز حادثه شهادت شهید رئیسی هم از همین نمونه است که نتیجه یا نتایج آن به رفتار همه ما بستگی دارد. الحمدالله رب‌العالمین ملت ایران از طریق حضور مستقیم‌شان و در ابتدا نحوه برخوردشان با این حادثه و آرامش عمومی و ثبات در ایران، به الگویی برای همه دنیا تبدیل شد. دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند و از وقوع ناآرامی‌ها سخن می‌گفتند با چشمان خودشان دیدند که ایران با وجود شرایط سختی که به دلیل این حادثه ایجاد شده بود با آرامش، یکپارچه، باثبات، آرام، منسجم و متحد است. همچنین مراسم تشییع شهدا در شهرهای مختلف، با آن حضور عظیم و گسترده را جهان شاهد بود و این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود؛ دوستانی که نگران بودند به اطمینان رسیدند و دشمنانی که دل خوش کرده بودند، ناامید شدند و فهمیدند که با ملتی آگاه و حاضر روبرو هستند که از بصیرت برخوردار است و این تشییع باشکوه بیانگر این وفاداری بزرگ و عظیم بود.

وی افزود: پس از این اتفاق تلخ نهادها و مسئولین جایگزین انتخاب شدند و آماده‌سازی برای انتخابات ریاست جمهوری جدید و موارد دیگر هم اتفاق افتاد. در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها و پیامدهای اقتصادی،‌ سیاسی و معنوی منجر شود اما به برکت درایت رهبر معظم، جمهوری اسلامی در تمام چالش‌ها استوار بوده است و به فعالیت و راه خودش ادامه داده است. جهانیان ناظر به عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور آن‌ هم در مراسم شهید رئیسی بود و حضوری که در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا خواهد کرد. ما از خداوند متعال می‌خواهیم که این ملت بزرگ، مجاهد و دوستدار همه ملت‌های مستضعف را در مسیر انتخاب درست، کمک کند و رئیس جمهور منتخب را کمک کند تا امیدها را محقق کند. امروز جمهوری اسلامی فقط مسیر ملت ایران را تعیین نمی‌کند، بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت در مسیر و سرنوشت حکومت‌ها و ملت‌های منطقه تعیین‌کننده است.

وی افزود: مثلاً اگر مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی (ره) پیروز نمی‌شد و اسرائیل سال ۱۹۸۲ به لبنان تجاوز می‌کرد و چیزی به نام انقلاب اسلامی وجود نداشت، تمام رویدادهای منطقه را تصور کنید، طوفان‌الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را رقم خواهد زد، تصور کنید چه می‌شد اگر ایران دیگری وجود داشت. نیاز به استدلال دیگری وجود ندارد و فقط به این سخنان مختصر اکتفا می‌کنم و در غم از دست دادن این مسئولان عزیز به ملت عزیز ایران می‌گویم که مسیر راه و حضور و تحمل شما به کل منطقه و  همه ملت‌های منطقه مربوط است، لذا جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان و غارتگران و استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم و فساد و تجاوز پر کرده است. ما بعد از خداوند متعال به این کشور اسلامی  و رهبری و ملت و مسئولان و مراجع و حوزه‌های علمیه امیدواری بزرگی داریم و از خداوند متعال تمنا داریم که همه آنها را حفظ کند.

سید حسن نصرالله در پایان گفت: به خانواده این شهدا تسلیت می‌گوییم و آن‌ها به خوبی می‌دانند که این شهدا برای ما برادر و دوست و نزدیک بودند و ما هم برای آن‌ها همینطور بودیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز