خبرگزاری کار ایران

سخنگوى جبهه اصلاحات ایران:

ستاد پزشکیان تخلفات مرتبط با لغو غیرقانونى سخنرانی‌ها را به وزارت کشور منعکس کرده و می‌کند

ستاد پزشکیان تخلفات مرتبط با لغو غیرقانونى سخنرانی‌ها را به وزارت کشور منعکس کرده و می‌کند
کد خبر : ۱۴۹۸۴۹۹

سخنگوى جبهه اصلاحات ایران به جلوگیرى از برگزارى بسیارى از سخنرانى هاى در حمایت از مسعود پزشکیان که از قبل توسط ستاد این نامزد هماهنگ شده بود، اعتراض کرد و این اقدام شوراهاى تأمین را مغایر با قانون و ناقض اصل بی‌طرفی دانست.

 اعتراض سخنگوى جبهه اصلاحات ایران به جلوگیرى غیرقانونى از سخنرانى هاى حامیان پزشکیان

به گزارش ایلنا، جواد امام سخنگوى جبهه اصلاحات ایران که این اعتراض خود را در شبکه ایکس اعلام کرده است، در توئیت خود نوشت: طی دو روز گذشته به نام مصوبه شورای تأمین از برگزاری بسیاری از برنامه‌های سخنرانی در ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در شهرستان‌های مختلف از جمله همدان،‌ساوه، اراک، خوی،‌ رباط کریم و ... جلوگیری شده است. 

‌جواد امام جلوگیری از سخنرانی‌ها به بهانه‌های مختلف را امر جدیدی ندانست و اظهار کرد: اما آن چه جدید است، جلوگیری از سخنرانی‌های انتخاباتی است که در دوره‌های انتخاباتی گذشته سابقه نداشته است. زیرا مطابق قانون نامزدهای انتخاباتی و اعضای ستادشان از حق تبلیغ و معرفی دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برخوردارند و فرض بر این است که فعالیت‌های انتخاباتی به افزایش شور و هیجان انتخاباتی و در نتیجه مشارکت مردم کمک می‌کند.

‌سخنگوى جبهه اصلاحات ایران در ارزیابى این اقدام گفت: ایجاد محدودیت‌های مذکور در شرایطی که تمامی نظرسنجی‌ها از رشد چشمگیر آرای پزشکیان خبر می‌دهند، معنای روشنی دارد.

وی گفت: این اقدام از سوی دولت و شوراهای تأمین که علی القاعده باید نسبت به نامزدهای انتخاباتی موضعی بی طرف داشته باشند، مغایر با قانون و ناقض اصل بی‌طرفی است و فضای انتخابات را ناعادلانه‌ می‌کند و قابل پذیرش نیست. 

‌جواد امام تأکید کرد: ستاد دکتر پزشکیان تخلفات مذکور را به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور منعکس کرده و می‌کند. اما فارغ از اقدامات قانونی مذکور معتقدیم اعمال این گونه محدودیت‌ها و لغو سخنرانی‌های اعلام شده بر افکار عمومی نتیجه عکس داشته و جامعه را به مشارکت در انتخابات و افزایش آرای دکتر پزشکیان ترغیب می‌کند. آقایان همان اشتباهی را مرتکب می‌شوند که در انتخابات دوم خرداد سال ٧٦ مرتکب شدند و به اقبال پرشور جامعه از ⁧سیدمحمد خاتمی⁩ انجامید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز