خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

با ادبیات پزشکیان بهتر می‌توان با دیپلماسی جلو رفت/ لحن قالیباف در مناظرات، لحن کنار کشیدن نبود

با ادبیات پزشکیان بهتر می‌توان با دیپلماسی جلو رفت/ لحن قالیباف در مناظرات، لحن کنار کشیدن نبود
کد خبر : ۱۴۹۷۹۰۸

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مناظرات اخیر تا حدودی باعث افزایش مشارکت در انتخابات شد ولی می‌توانست موثرتر باشد. به دور دوم رفتن انتخابات به اینکه چند نفر از این آقایان با همدیگر ائتلاف می‌کنند، بستگی دارد. در دور دوم آقای پزشکیان و یکی از آن چهار نفر حاضر خواهند بود اگرچه لحن آقای قالیباف در مناظرات، لحن کنار کشیدن نبود

محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، گفت: سطح مناظرات را پایین‌تر از حد ریاست جمهوری می‌دانم و انتظار بود که با رویکرد دقیق‌تر، شفاف‌تر و مستندتر صحبت شود و در مجموع سطح مناظرات را بسیار ضعیف ارزیابی می‌کنم.

وی عنوان کرد: وعده‌های اقتصادی که داده می‌شود بر اساس تجربه و تخصص من تقریباً همه غیرقابل تحقق است. کشور شرایط این را ندارد که بخواهیم در زمینه اقتصادی اتفاق جدیدی را رقم بزنیم و این نگاه که می‌گوید خلق نقدینگی بد نیست، خیلی فاجعه است و این ناشی از عدم فهم عامل تورم در کشور است. شعار رفع تورم می‌دهند اما خلق پول را بد نمی‌دانند و این موضوع اما و اگر ندارد.

وی با بیان اینکه ضعف اقتصادی این‌ها مشخص است، گفت: خلق نقدینگی بیش از حد اندازه بوده و سرریز شده و از حد گذشته است. کشور در پرداخت همین یارانه موجود هم مانده است چه برسد به اینکه یارانه را افزایش دهد. به غیر از افزایش یارانه می‌گویند که قیمت بنزین را هم کاهش خواهیم داد، مطالبی می‌گویند که آدم سردرد می‌گیرد.

عثمانی با بیان اینکه سیاست‌های کلی و بین‌المللی ما را طبق قانون اساسی رهبری معین می‌کنند، گفت: هر کدام از این آقایان باشند، باید روی همان ریل حرکت کنند، منتها اینکه ما چه پیش‌زمینه‌ای از کشور و نگاه کشور به بیرون ارائه بدهیم مهم است و این روی طرف‌های مقابل هم این تاثیر را می‌گذارد که چقدر وارد مذاکره شوند. طبیعتاً اگر کشور را در شرایط کنونی، به دنبال جنگ و درگیری، ایجاد بحران و تنش‌زا معرفی کنیم، کمتر کسی با ما خواهد نشست اگر ارتباط درستی برقرار شود و وجهه دیگری از نگاه کشور عرضه شود، امکان اینکه بتوانیم با دنیا حرف مشترک بزیم و به نقطه مشترک برسیم، خیلی بیشتر می‌شود.

وی در ادامه افزود: فرض کنید یکی مثل آقای پزشکیان رئیس جمهور شود، دید جهان این خواهد بود که می‌شود با این رئیس جمهور صحبت کرد اما در مورد اغلب تفکرات مخالف آقای پزشکیان تصور این است که شرایط ارتباط با ایران سخت‌تر می‌شود. با ادبیات آقای پزشکیان بهتر می‌شود با دیپلماسی جلو رفت.

این نماینده مجلس در ارزیابی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری گفت:‌ آقای پزشکیان آدم صادق و با ایمانی است که می‌تواند منشا دولت فراگیر ملی و آشتی و نزدیکی همه جناح‌های سیاسی باشد. آقای زاکانی برای رئیس جمهور شدن نیامده است و ماموریت دیگری دارد که دارد انجام می‌دهد. آقای قاضی زاده هاشمی هم انسان نیک نفسی است که بیشتر برای دفاع از دولت شهید رئیسی آمده است نه اینکه رئیس جمهور شود و بیشتر نقش سخنگوی دولت آقای رئیسی را بازی می‌کند با این دیدگاه سیاسی که بتواند جریان موسوم به اصلاح‌طلبی را تضعیف کند و ضعیف نشان دهد. آقای قالیباف توانایی اجرایی خوبی دارد ولی اطرافیان او قابل دفاع نیستند. آقای جلیلی هم بر اساس ایدئولوژی خود به جهان و مدیریت نگاه می‌کند نه بر اساس منافع ملی و کشور. آقای پورمحمدی هم دغدغه‌های مردم را بیان می‌کند اما تجربه نشان داده آن زمانی هم که مسئولیت داشته است در راستای این دغدغه‌ها کار خاصی انجام نداده است.

وی در خاطرنشان کرد: مناظرات اخیر تا حدودی باعث افزایش مشارکت در انتخابات شد ولی می‌توانست موثرتر باشد. به دور دوم رفتن انتخابات به اینکه چند نفر از این آقایان با همدیگر ائتلاف می‌کنند، بستگی دارد. در دور دوم آقای پزشکیان و یکی از آن چهار نفر حاضر خواهند بود. لحن آقای قالیباف در مناظرات، لحن کنار کشیدن نبود. به هر حال یک طرف آقای پزشکیان  و طرف دیگر آقای قالیباف یا جلیلی خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز