خبرگزاری کار ایران

جوادی حصار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

نامه اعضای دولت به شورای نگهبان به ضرر اسماعیلی تمام خواهد شد/ شورای نگهبان وزیر ارشاد را رد صلاحیت می‌کند؟

نامه اعضای دولت به شورای نگهبان به ضرر اسماعیلی تمام خواهد شد/ شورای نگهبان وزیر ارشاد را رد صلاحیت می‌کند؟
کد خبر : ۱۴۹۰۸۴۶

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: به نظر می آید که با صحبت‌هایی که آقای جنتی اخیرا درباره عدم فشار به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نامزدها داشت، نامه اعضای دولت به شورای نگهبان به ضرر آقای اسماعیلی تمام خواهد شد.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتشار نامه اعضای هیئت دولت سیزدهم به شورای نگهبان در جهت تایید صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر می آید که با صحبت‌هایی که آقای جنتی اخیرا درباره عدم فشار به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نامزدها داشتند، این نامه به ضرر آقای اسماعیلی تمام خواهد شد. 

وی افزود: اگر او تایید صلاحیت شود، احتمالا خواهند گفت که شورای نگهبان تحت تاثیر این نامه وی را تایید صلاحیت کرده است. حدس من این است که شورای نگهبان برای آن که خود را از هرگونه اتهامی مبرا کند، به احتمال خیلی زیاد آقای اسماعیلی را رد صلاحیت خواهد کرد. 

جوادی حصار در تحلیل اهداف امضاکنندگان نامه گفت: برای آنکه اعضای هیئت دولت مطمئن نبودند که آقای اسماعیلی رای بیاورد، آمدند این کار را انجام دهند تا یک اعمال نظری در افکار عمومی داشته باشند اما به نظر من این کار نتیجه معکوس خواهد داد. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا در گذشته ما شاهد این رفتار از سوی دولتمردان بودیم، گفت: به صورت علنی این اتفاق رخ نداده بود. 

وی در تحلیل شرایط تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات گفت: من بعید می دانم که شورای نگهبان بخواهد راه گذشته را طی کند. اگر بخواهند تایید صلاحیت کنند از جناح اصلاح طلب هم تایید خواهند کرد. 

جوادی حصار درباره تشکیل دوقطبی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من فکر نمی‌کنم که چندان دوقطبی در انتخابات شکل بگیرد. چون دو قطبی کردن هم به نغع کشور نیست اما به هر جهت احتمال دوقطبی شدن وجود دارد گرچه با دو قطبی شدن انتخابات زیاد موافق نیستم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتشار نامه اعضای دولت به شورای نگهبان تصریح کرد. من انتشار نامه را کار مفیدی برای دولت نمی‌بینم. فکر می کنم در هر صورت اگر آقای اسماعیلی رد شود امضاکنندگان دچار یک خبط سیاسی شدند و اگر آقای اسماعیلی تایید شود شورای نگهبان با این اتهام مواجه خواهد شد که تحت تاثیر نامه اعضای دولت قرار گرفته و خود را در مظان اتهام قرار خواهد داد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز