خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی:

حضور مردم پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است

حضور مردم پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است
کد خبر : ۱۴۹۸۹۲۹

حضور مردم پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله  آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در اولین ساعات  شروع رای گیری پس از آنکه رأی خود را در صندوق رأی انداخت، در جمع خبرنگاران در مورد اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی، گفت: مسئله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه حق مردم را در سرنوشت خودشان متجلی می‌کند، جهتی ایمانی هم دارد. مردم سالاری دینی با حضور مردم پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی بی بدیل در میان نظام های سیاسی دنیا است که متشکل از اسلامیت و جمهوریت است و جمهوریت نظام با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و شرکت در سرنوشت خودشان حاصل می شود ، لذا  از مقومات مردم‌سالاری دینی است که مردم در تعیین سرنوشت خودشان شرکت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بر اساس اصل شصتم قانون اساسی، اعمال قوه مجریه به جز در مواردی که مستقیماً بر عهده مقام معظم رهبری است، از طریق رئیس جمهور و  وزراء است. بنا بر این انتخابات ریاست جمهوری اهمیت مضاعفی دارد.

وی بیان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است که مسئله مهمی در تمام جوامع است، به خصوص در جامعه ما که پیام بسیار مهمی برای بیگانگان دارد که مردم با همبستگی و اهتمام به   سرنوشت خودشان پای ارزشهای انقلاب و سربلندی کشورشان ایستاده اند. در جمهوری اسلامی ایران رأی دادن هم حق است وهم فرض و تکلیف و این همه برای تحقق جامعه ایمانی و مردم سالاری دینی است.

آملی لاریجانی تاکید کرد: همه موظفیم با مشارکت در انتخابات به دنیا نشان دهیم پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌ایم. از جمله ارزش‌های انقلاب: عدالت ، ایمان  و آزادی است .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم با حضور حداکثری مردم در انتخابات، نظام جمهوی اسلامی در دنیا بتواند اقتدار خودش را نشان دهد و امنیت ملی ما ارتقا پیدا کند. انشالله خداوند آنچه خیر است برای مردم مقدر کند .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز