خبرگزاری کار ایران

خجسته پور در گفت‌وگو با ایلنا:

جامعه اسلامی مهندسین نامزد نهایی خود را بعد از تایید صلاحیت شورای نگهبان اعلام خواهد کرد

جامعه اسلامی مهندسین نامزد نهایی خود را بعد از تایید صلاحیت شورای نگهبان اعلام خواهد کرد
کد خبر : ۱۴۸۷۶۶۷

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: آنچه که در حال حاضر در مجموعه جامعه اسلامی مهندسین صورت گرفت، بحث درباره ضرورت‌ها یا ویژگی‌های کاندیداهای مقبول ریاست جمهوری بوده و دوم بررسی وضعیت افرادی که ثبت نام کردند یا در مظان حضور هستند. بالاخره اسم‌های مختلفی یا اسم‌هایی که مطرح شد و اسامی دیگری که از نحله‌های مختلف وجود دارند. تا الان این بحث‌ها صورت گرفته و ادامه رایزنی‌ها را به پس از ثبت‌نام‌ها موکول کردیم که فضای حضور افراد، فضای روشن‌تری می‌شود. اما بعد از ثبت نام نامزدها، موضوع تایید صلاحیت‌ها است و منظومه اصلی انتخابات به بعد از تایید صلاحیت‌ها مربوط می‌شود زیرا در آن زمان رایزنی‌ها و گفت‌وگوها بیشتر شده و گزینه نهایی قطعا در آن ایام به مردم معرفی خواهد شد تا درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه اسلامی مهندسین مثل سایر احزاب و گروه‌هایی که انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برایشان حائز اهمیت است، جلسات خودش را شروع کرده است. ما یک جلسه فوق‌العاده‌ای داشتیم، نشست شورای مرکزی و نشست شورای سیاسی جامعه اسلامی مهندسین و نشست فوق‌العاده اعضای شورای مرکزی و انشاء‌لله می‌خواهیم به جمع‌بندی‌هایی برسیم.

وی افزود: آنچه که مجموعه جامعه اسلامی مهندسین به دنبال آن است این بود که اولا مشارکت در انتخابات بالا برود. سرمایه اجتماعی که پس از شهادت آیت‌الله رئیسی در مراسم‌های مختلف ایشان تشکیل شد و مردم از سلیقه‌های مختلف آمدند و به رئیس‌جمهور فقیدشان ادای احترام کردند؛ پاسداشت شود و بتوان از آن سرمایه اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری هم استفاده کرد و بتوانیم آن مشارکت بالا را در انتخابات داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: موضوع دوم اینکه امیدواریم با بررسی گزینه‌ها، گزینه‌ای را معرفی کرده و مورد حمایت جامعه قرار دهیم که بتواند در چند جهت فعالیت کند. اول اینکه بتواند در روابط بین قوا از درگیری‌های بی‌ربط و بی‌ارزش جلوگیری کند و بتواند فضای کشور را به سوی کار و تولید در جهت پیشرفت کشور جلو ببرد. نکته بعدی اینکه موضوع معیشت و اقتصاد مردم موضوع بسیار مهمی است که حتما رئیس‌جمهور آینده باید برای آن برنامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما در بیانیه‌های آینده از کاندیداهای ریاست جمهوری می‌خواهیم که این‌بار خیلی جدی و به عنوان یک مطالبه حرفه‌ای و فنی، کادر اصلی خودشان را معرفی کنند. به عبارت دیگر حداقل معاون اول خودشان را معرفی کرده تا جامعه و نخبگان متوجه شوند که پس از انتخابات ریاست جمهوری با چه تیم اجرایی طرف هستند.

خجسته پور عنوان کرد: مسأله بعدی، موضوع سیاست خارجی است. بالاخره تلاش‌هایی در دولت سیزدهم انجام شده و ارتباط‌ ما با همسایگان‌مان بهبود و ارتقا پیدا کرد. در برخی از مجامع بین‌المللی، عضویت ایران  پذیرفته و حضور پیدا کرد است. در جریان شهادت آیت‌الله رئیسی قریب به ۱۰۰ کشور و مجمع جهانی پیام تسلیت دادند یا حضور پیدا کردند. بنابراین حوزه سیاست خارجی، حوزه مهمی است که باید حتما به آن توجه کرد و رئیس‌جمهور آینده برای این موضوع برنامه داشته باشد.

وی افزود: در کنار این موضوعات، بحث تشکیلاتی هم در مجموعه احزاب اصولگرا داریم که بتوانیم روی یک گزینه وحدت داشته باشیم. البته شورای نگهبان چندین گزینه را تأیید صلاحیت خواهد کرد اما در نهایت احزاب اصولگرا و نیروهای انقلاب باید روی یک گزینه وحدت داشته باشند و همان گزینه را به مردم  معرفی و از آن حمایت کنند. این موضوع در دست برنامه‌ریزی است که از تشتت آرا در جریان اصولگرا هم ان‌شاءلله جلوگیری می‌شود.

خجسته‌پور در پاسخ به این سوال که آیا جامعه اسلامی مهندسین با چهره‌های مطرح شده از جمله فتاح، مخبر، لاریجانی یا احمدی‌نژاد رایزنی یا گفت‌وگوهایی انجام داده است گفت: آنچه که در حال حاضر در مجموعه جامعه اسلامی مهندسین صورت گرفت، بحث درباره ضرورت‌ها یا ویژگی‌های کاندیداهای مقبول ریاست جمهوری بوده و دوم بررسی وضعیت افرادی که در مظان حضور هستند. بالاخره برخی ثبت نام کردند یا اسم‌های مختلفی مطرح شد و اسامی دیگری که از نحله‌های مختلف وجود دارند. تا الان این بحث‌ها صورت گرفته و ادامه رایزنی‌ها را به پس از ثبت‌نام‌ها موکول کردیم که فضای حضور افراد، فضای روشن‌تری می‌شود. اما بعد از ثبت نام نامزدها، موضوع تایید صلاحیت‌ها است و منظومه اصلی انتخابات به بعد از تایید صلاحیت‌ها مربوط می‌شود زیرا در آن زمان رایزنی‌ها و گفت‌وگوها بیشتر شده و گزینه نهایی قطعا در آن ایام به مردم معرفی خواهد شد تا درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. 

وی درباره گفت‌وگو با مصادیق گفت:‌ ما وارد مذاکره با مصداق‌ها نشدیم اما درباره مصادیقی که در مظان بودند بررسی داشتیم. لیست بلندبالایی از اسامی است که ممکن است تایید صلاحیت شوند. اما به صورت کلی این لیست بلندبالایی که وجود دارد ممکن است خودشان در انتخابات ثبت نام نکنند و بعد از ثبت‌نام‌ها این لیست روشن‌تر و بعد از تایید صلاحیت می‌توان درباره لیست اصلی به صورت دقیق آن را بررسی کرد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز