خبرگزاری کار ایران

اهمیت مشاوره حقوقی در مهاجرت برای ایرانیان

اهمیت مشاوره حقوقی در مهاجرت برای ایرانیان
کد خبر : ۱۴۵۰۳۹۸

ایرانیان زیادی به مهاجرت خارج از کشور فکر می‌کنند. اغلب آنها بر این باورند که مهاجرت‌کردن کاری به شدت دشوار و طاقت‌فرسا است. در جواب به این باور اشتباه باید گفت که تنها زمانی مهاجرت سخت و دشوار است که از نحوه انجام آن اطلاعات کافی نداشته باشیم.

 

شما با انتخاب یک وکیل مهاجرتی باتجربه می‌توانید مسیری آرام و بی‌دغدغه‌ای را به جهت  مهاجرت در پیش بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با نکات و محاسن انتخاب وکیل مهاجرت آشنا سازیم، پس اگر قصد مهاجرت دارید ابداً مطالب این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب وکیل مناسب برای تسریع روند مهاجرت

یک وکیل باتجربه به‌خوبی از وظیفه اصلی خود که انجام تمامی اقدامات لازم و دادن اطلاعات موثق به موکل خود برای مهاجرت خارجی اطلاع دارد.

وظیفه‌شناس‌بودن وکیل مهاجری یکی از مهم‌ترین نکات در تسریع انجام کارها و خروج به‌موقع از کشور است. یک وکیل مناسب فعال در دایره مهاجرتی می‌تواند به افراد مشاوره تخصصی در راستای مهاجرت دهد و یا اینکه با آنها قرارداد وکالت ببند تا بتواند تمامی کارهای لازم مانند پیگیری فرایند حقوقی صدور ویزا را برای موکل خود انجام دهد.

بهترین وکیل مهاجرت می‌داند که باید تمامی کارها را بادقت و سرعت انجام دهد. چرا که رعایت نظم و دقت به نتیجه مهاجرت فرد وابسته است. او باید به طور پیوسته با سفارت موردنظر در ارتباط باشد و کارهای موکل خود را بادقت پیگیری کند.

وکیل مهاجرت باتجربه به طور پیوسته با موکل خود در ارتباط است و از نتایج اقدامات گزارش کاملی را در بازه‌های زمانی مختلف به موکل ارائه می‌دهد. در این ‌رابطه متقابل، موکل نیز مدارک موردنیاز برای انجام کارها را به‌سرعت در اختیار وکیل می‌گذارد و هزینه‌های قانونی مهاجرت را به‌موقع پرداخت می‌کند. در همین راستا است که میزان تجربه وکیل مهاجرتی در پیگیری و بررسی اقدامات مورد توجه موکل قرار می‌گیرد.

 

7 مزیت‌ انتخاب یک وکیل مهاجرتی

انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب می‌تواند مسیر مهاجرت را به شدت کوتاه کند. یکی از مؤسسات معتبر در این حوزه malekpourlaw.com است که آماده ارائه تمامی خدمات مهاجرتی به افراد متقاضی است. در این قسمت شما را با 7 مزیت یک وکیل مهاجرتی دقیق آشنا خواهیم کرد. مزایای به کارگیری وکیل مهاجرت مطمئن عبارتند از:

  1. افزایش شانس موفقیت: وکلای مهاجرتی باتجربه و متخصص خود در زمینه قوانین و مقررات مهاجرتی، می‌توانند شانس موفقیت شما در دریافت ویزا را به طور قابل‌توجهی افزایش دهند. آنها با بررسی دقیق شرایط شما، بهترین مسیر مهاجرتی را برای شما در نظر می‌گیرد و در تهیه و تنظیم مدارک به شما کمک می‌کنند.
  2. صرفه‌جویی در زمان و هزینه: فرایند مهاجرت می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد. وکلای مهاجرتی با انجام امور مربوط به مهاجرت شما، می‌توانند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کنند. آنها با آگاهی داشتن از قوانین و مقررات، از بروز اشتباهات، اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کنند.
  3. کاهش استرس و نگرانی: مهاجرت خارج کشور می‌تواند یک فرایند بسیار پراسترس و نگران‌کننده باشد. وکلای مهاجرتی با ارائه مشاوره و پشتیبانی‌های لازم به شما در طول فرایند مهاجرت، به شما کمک می‌کنند تا استرس و نگرانی خود را کنترل کنید و با شفاف‌سازی مراحل مهاجرت سبب از بین رفتن این نگرانی‌ها می‌شوند.
  4. دسترسی به اطلاعات به روز و معتبر: قوانین و مقررات مهاجرتی دائماً در حال تغییر هستند به همین دلیل است که وکلای مهاجرتی باید همواره اطلاعات خود را آپدیت کنند. وکلای مهاجرتی با به‌روز بودن اطلاعات خود، می‌توانند به شما در انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی و تهیه مدارک موردنیاز کمک فراوانی کنند.
  5. ارائه خدمات تخصصی: وکلای مهاجرتی با دانستن قوانین مهاجرتی بهترین خدمات تخصصی مناسب را به شما ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند انجام امور مختلفی مانند اخذ ویزا، اقامت دائم، تابعیت و پناهندگی را به راحتی برایتان میسر سازند.
  6. حفظ حریم خصوصی: وکلای مهاجرتی موظف به حفظ حریم خصوصی شما هستند. آنها تمام اطلاعات شما را محرمانه نگه می‌دارند و فقط از آنها برای انجام امور مربوط به مهاجرت شما استفاده می‌کنند.
  7. برقراری ارتباط با سفارتخانه‌ها و مراجع دولتی: وکلای مهاجرتی می‌توانند در برقراری ارتباط با سفارتخانه‌ها و مراجع دولتی به شما کمک کنند. آنها از طرف شما با این مراجع مکاتبه می‌کنند و در صورت نیاز، شما را در جلسات و مصاحبه‌ها همراهی خواهند کرد.

دلیل ضرورت داشتن مشاور حقوقی مهاجرت

داشتن مشاوره حقوقی و وکیلی رسمی مهاجرت به‌اندازه‌ای برای انجام کارهای اداری و حقوقی لازم و ضروری است که نداشتن آن شما را با مشکلات زیادی روبرو می‌سازد. در برخی از کشورها اگر برای انجام کارهای حقوقی مهاجرتی از افرادی ناشی و نامطمئن استفاده کنید، دولت و قانون می‌تواند شما را مجرم اعلام کرده و برای تنبیه طرفین جریمه‌های سنگینی را در نظر بگیرد.

اهمیت مشاوره حقوقی در مهاجرت برای ایرانیان

سفرکردن به کشورهایی که اطلاع کافی از قوانین و رسم‌ورسوم آن‌ها ندارید کاری بسیار خطرناک و دردسرساز است. چرا که ممکن است کاری را انجام دهید که در ایران خلاف قانون نباشد؛ ولی در کشور ثالث جرم بزرگی تلقی شود.

 از طرفی دیگر مدارک لازم مهاجرت برای هر کشور با کشور دیگر بسیار متفاوت است. در اینجا شما برای پیش‌بردن کارها و گرفتن به‌موقع ویزا و اقدامت به وکیل مهاجرتی نیاز خواهید داشت. وکیل مهاجرت به دلیل داشتن اطلاعات و باتجربه بالا می‌تواند پرونده مهاجرتی شما را با موفقیت به سرانجام رساند و از بسیاری مشکلات که ممکن است گریبان‌گیر شما شود جلوگیری کند. وکیل و مشاوره حقوقی به شما می‌گوید که در زمان مصاحبه و معارفه به سفارت باید به چه نکاتی توجه کنید و چگونه به سؤالات کارمند سفارت پاسخ دهید.

شما با استفاده از راهنمایی‌های وکیل مهاجرتی به راحتی می‌توانید از ایران خارج شوید، بدون آنکه ترس و استرسی متوجه شما شود. چرا که تمامی کارها در یک بستر قانونی انجام شده و هیچ منع قانونی متوجه آن نخواهد شد.

چگونه می‌توانم وکیل مهاجرتی بگیرم؟

برای یافتن وکیل مهاجرتی حاذق می‌توانید به مؤسساتی که در حوزه مهاجرت دائم یا موقت فعالیت دارند مراجعه فرمایید. به طور معمول تمامی این مؤسسات کارگروه‌ها و وکلایی دارند که به‌تمامی امور مربوط به انواع مهاجرت‌های قانونی می‌پردازند و می‌توانند راهنمای مطمئنی برای مهاجرت‌کردن به شما ارائه دهند.

اهمیت مشاوره حقوقی در مهاجرت برای ایرانیان

یکی دیگر از روش‌های اثبات شده، سرچ کردن و رفتن به سایت‌های مؤسسات اجرایی است برای مثال سایت ملک پور یکی از بهترین مؤسسات مهاجرتی است که توانسته است در کارنامه خود بسیاری از نیازهای افراد در امر مهاجرت را پاسخ دهد و اقدامات لازم در جهت مهاجرتی ایمن و بی‌دردسر را برای آنان فراهم کند.

اگر مؤسسات مهاجرتی را کنار بگذاریم به وکلایی برخواهیم خورد که در دفاتر و مؤسسات حقوقی به‌صورت کاملاً قانونی و تخصصی تمامی اقدامات لازم برای مهاجرت را انجام می‌دهند. این افراد با استفاده از دریافت وکالت‌نامه کنترل تمامی امور مهاجرت افراد را به دست می‌گیرند و اقدامات مرتبط با آن را به سرانجام می‌رسانند.

اما به یک نکته باید توجه بسیاری داشته باشید. نکته موردنظر این است که تمامی کارشناسان و مؤسسات مهاجرتی که خدمات مهاجرت را به افراد متقاضی ارائه می‌دهند، حتماً باید از مجوزهای قانونی برخوردار باشند. بسیاری از مؤسسات مهاجرتی، اقدامات لازم برای پذیرش برخی از کشورهای خارجی را دستور خود قرار می‌دهند و مجوز رسمی از سایر کشورها را ندارند. در نتیجه اگر در هنگام مراجعه به مؤسسات مهاجرتی دقت کافی نداشته باشید، مطمئناً دچار سردرگمی زیادی خواهید شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز