خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:

تحقق واگذاری زمین به تعاونی مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران البرز قبل از پایان دولت سیزدهم+فیلم

تحقق واگذاری زمین به تعاونی مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران البرز قبل از پایان دولت سیزدهم+فیلم
کد خبر : ۱۵۰۰۶۸۰

ساخت یک میلیون مسکن در سال قانون کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با تاکید بر اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال، قانون مصوب است و دولت‌ها ملزم به اجرا هستند در مورد واگذاری زمین به تعاونی مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران البرز قول همکاری داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمدرضا صابری در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه مسکن در استان البرز، بالغ بر ١٢۶هزار نفر در نهضت ملی ثبت نام شدند. 

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ملی مسکن از نظر قانونی الزامی است، افزود: طبق تکلیف قانون جهش تولید مصوب مرداد ماه ١۴٠٠ در مجلس شورای اسلامی، دولت موظف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور طی یکسال است و دولت سیزدهم به درستی پیگیر این طرح بود و عملکرد خوبی داشت.

صابری ادامه داد: طبق این قانون و در راستای اجرای طرح نهضت ملی در استان البرز ١٢۶هزار متقاضی ثبت نام شدند که از این تعداد ٩٠هزار متقاضی دارای سه شرط لازم (فرم جیم سبز، فاقد مسکن و سکونت ۵ سال در منطقه) بودند.

وی گفت: در حال حاضر ۴۴ هزار متقاضی حائز شرایط لازم داریم که در حال بررسی است. در فاز نخست ١٧ هزار و ۶١٢ متقاضی نهایی شدند و دولت موظف به تحویل مسکن شد. 

صابری با عنوان اینکه در فاز نخست بحث تامین زمین مطرح است، گفت: البرز جزو سه استان اول کشور در بحث تامین زمین است که بالغ بر ٢هزار و ٢٠٠هکتار زمین در طرح ملی میکند درنظر گرفته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به سایت های جانمایی شده در البرز اشاره کرد و گفت: بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن البرز با وسعت هزار و ۶٠هکتار در اشتهارد جانمایی شده است. ۵٠٠ هکتار به عنوان شهرک نصرت آباد در نظرآباد داریم. ۵٠٠ هکتار شهرک فردآباد در اشتهارد و شهرک صالحیه به مساحت ٢٣٠هکتار در نظرآباد داریم و البته اراضی دیگر هم بود که با وسعت کمتر در ماهدشت و نظرآباد، اشتهارد و شهرک ناز به این مجموعه اضافه شد. 

صابری با اشاره به اجرای پروژه مسکن مهر کشور در وسعت ٨هزار هکتار طی ٨ سال که توسط دولت نهم و دهم اجرا شد، گفت: وسعت این طرح در تمام استانها با مقایسه وسعت  نهضت ملی مسکن در البرز کاملا بزرگی پروژه مشخص است که با کاربری مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، آموزشی، مذهبی، تاسیسات شهری و آنچه مورد نیاز جامعه شهری است درنظر گرفته شده است. 

وی اضافه کرد: در بخشی از این اراضی مراحل آماده سازی و زیرسازی پروژه، شروع شد و در این راستا دستگاه‌های ذیربط در حال فعالیت هستند.

صابری در ارتباط با شرایط ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی گفت: در فاز اول بیش از ٣هزار و ٣٧٨ واحد با ٢٠ تا ٧٠درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت در مرحله ساخت است. در سایت هزار و ۶٠ هکتاری اشتهارد قرار است حدود ١٣هزار واحد مسکونی ساخته شود که در حال حاضر ضمن قطعه بندی در حال تحویل به پیمانکار و سازنده است.

این مسئول توضیح داد: مقرر شده پیمانکار سازه را تا نازک کاری انجام و ادامه کار به متقاضی سپرده شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با یادآوری شعار سال، تصریح کرد: ٣٠هزار واحد در طرح مسکن تدریجی در قطعات ٢٠٠ متری، حیاط دار و یک طبقه ویلایی تا نازک کاری ساخته می‌شود و بعد از آن نازک کاری تحویل متقاضی می‌شود

وی با عنوان اینکه زمین عرصه ٩٩ ساله است، افزود: در راستای جهش تولید با مشارکت مردم بخشی از اراضی در قالب انفرادی توسط متقاضی ساخته می‌شود.  

صابری به طرح جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون ۴ پویش برگزار کردیم که ٢١۴ خانواده با ٣ تا ۴ فرزند را با شرایط خاص خود از این امکان برخوردار هستند. 

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر تفاوت زمین واگذاری به خانواده ٣ یا ۴ فرزند، گفت: متراژ زمین همان ٢٠٠ متر است به صورتیکه زمین رایگان به خانواده های سه فرزند تحویل می‌شود اما هزینه آماده سازی با متقاضی است اما در ۴ فرزند طبق قانون، علاوه بر زمین رایگان هزینه آماده سازی نیز بر عهده دولت است و در سایت اشتهارد ٣١۴ خانواده دارای ٣ تا ۴ فرزند تحویل شد.

این مدیر البرزی در حوزه بازآفرینی گفت: ۴٠٨ پروژه خدماتی پروژه بازآفرینی انجام شد. یکی از معضلات استان اراضی تحت تصرف مالکان خط ۴ حصار بود. 

وی به دیگر پروژه های راه و شهرسازی استان البرز اشاره کرد و گفت: پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی کرج، پروژه احداث آزادراه کنارگذر شرقی فردیس، پروژه آزادراه کنارگذر محمدشهر_ماهدشت، پروژه آزادراه کنارگذر شمالی کرج، پروژه کنارگذر کرج تا آزادراه غدیر، احداث تونل و توسعه توزیع برق و روشنایی محور طالقان_هشتگرد، احداث تقاطع اشتهارد، احداث کانون پرورش فکری کودکان ماهدشت، احداث کتابخانه مسکن مهر نظرآباد، فرهنگسرای چهارباغ، بخشداری آسارا، کتابخانه عمومی ماهدشت، بیمارستان سیدالشهدای کرج و چندین پروژه راهداری در استان البرز ساخته شد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر چگونگی ادامه پروژه نهضت ملی در دولت چهاردهم، تاکید کرد: ساخت یک میلیون مسکن در کشور یک قانون مصوب شده است و دولت چهاردهم نیز ملزم به اجرای آن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز