خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی البرز:

تولید گلوتن و فروکتوز در البرز، کشور را به خودکفایی رساند+فیلم

تولید گلوتن و فروکتوز در البرز، کشور را به خودکفایی رساند+فیلم
کد خبر : ۱۵۳۷۸۷۴

مدیرکل دامپزشکی البرز با عنوان اینکه البرز پایلوت تولید نهاده های دامی فروکتوز و گلوتن در کشور است، گفت: ذرت با سهم ۸۰ درصدی در حوزه دامپزشکی در تولید خوراک دام، طیور و آبزیان نقش ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علیرضا رفیعی پور در حاشیه تور رسانه‌ای در شهرستان نظرآباد و بازدید از کارخانه تولیدی فرآوری فروکتوز ناب، اظهار کرد: به رغم اینکه ذرت علاوه بر اهمیت خوراک انسانی بعد از گندم و برنج در خوراک دام و طیور نیز ارزش غذایی ویژه دارد اما با توجه به لزوم مدیریت آب مصرفی بخش کشاورزی در زمینه کشت ذرت به دلیل آب بر بودن این منبع غذایی، بخشی از این نیاز در داخل کشور تولید و بخشی نیز از خارج تامین می‌شود.

وی افزود: فروکتوز پیش از این از کشورهای خارجی وارد می شد اما امروز در سه پالایشگاه تولید نهاده های دامی (دو پالایشگاه در استان البرز و یک پالایشگاه در استان قزوین) غلات مورد نیاز کشور تولید می شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز تصریح کرد: ذرت به عنوان نهاده دام در تولید گوشت، مرغ و تخم‌مرغ، اهمیت ویژه داشته و در این راستا دامپزشکی نیز بر کیفیت محصول، نظارت ویژه دارد.

وی از گلوتن، الکل و عصاره ذرت مایع و خشک، گلوکز و نشاسته به عنوان چند محصول فرآوری‌شده ذرت یاد کرد و اظهار داشت: پیش از این گلوتن نامرغوب از خارج وارد می‌شد اما امروز صددرصد در استان البرز تولید می‌شود و در این راستا نه تنها اپیدمی دامی در کشور وجود ندارد بلکه منجربه خودکفایی ملی شده است.

کمال الدین بایرامی، رییس هیات مدیره پالایشگاه غلات فروکتوز ناب در ادامه این بازدید اظهار کرد: این واحد تولیدی در شهرستان نظرآباد در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید که امروز با دستیابیتکنولوژی پیشرفته به تولید روزانه ۴۰۰ تن خوراک دام و طیور رسیده است.

وی با اشاره به هدف فرآوری دانه ذرت تولیدی در این پالایشگاه از صادرات محصولات این واحد تولید و جلوگیری از خروج ارز دولتی خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز