خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز:

۲هزار سالمند از خدمات و حمایت های بهزیستی البرز بهره مند هستند

۲هزار سالمند از خدمات و حمایت های بهزیستی البرز بهره مند هستند
کد خبر : ۱۵۳۶۱۲۵

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه دوهزار سالمند از خدمات توانبخشی، آموزشی و حمایتی ، توانمندسازی بهزیستی در استان البرز بهره می برند، گفت: تعداد 134 سالمند مجهول الهویه در مراکز بهزیستی با دستور مقام قضایی مقیم هستند که به صورت رایگان و با هزینه بهزیستی نگهداری می شوند.

به گزارش ایلنا از البرز، وجیهه محمدی فلاح با بیان اینکه هرسال 9 مهر روز جهانی سالمندان نام گذاری شده است اظهار داشت: امسال از 7مهر لغایت 13 مهر از طرف سازمان بهزیستی کشور هفته سالمندان با شعار “ سالمندی فعال، فردایی برای همه” انتخاب گردیده است و در همین راستا پویش مردمی "با_شما_حالمان_خوب_است" نیز در جهت فرهنگ سازی و تکریم سالمندان راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه 300 هزار سالمند در البرز وجود دارد، گفت: نرخ رشد سالمندی دراین استان از متوسط کشوری بالاتر است. 

محمدی فلاح  افزود: اکنون 19 مرکز خدمات توانبخشی به صورت شبانه روزی به یک هزار و 407 سالمند در استان البرز خدمات ارایه می‌دهد.

محمدی فلاح افزود: در این مراکز خدمات توانبخشی، توانپزشکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مددکاری، روان شناسی،خدمات مراقبتی، پرستاری، پزشکی و طرح‌های توانمندسازی با هدف افزایش توانمندی اجرا می‌شود.

وی افزود : تعداد 159 سالمند در 2 مرکز روزانه آموزشی سالمندان و همچنین130 سالمند در 2 مرکز خدمات در منزل، خدمات دریافت میکنند.

وی ادامه داد: درمجموع دوهزار سالمند از خدمات توانبخشی، آموزشی و حمایتی ، توانمندسازی بهزیستی در استان البرز بهره می برند.

محمدی فلاح گفت: تعداد 134 سالمند مجهول الهویه در مراکز بهزیستی با دستور مقام قضایی مقیم هستند که به صورت رایگان و با هزینه بهزیستی نگهداری می شوند.

محمدی فلاح بیان داشت:  براساس سند ملی سالمندی برای سالمندان اهدافی همچون تکریم و منزلت سالمندان، دسترسی به خدمات، آموزش سالمندان، افزایش توانمندی، سبک زندگی سالم و  دسترسی به انواع بیمه ها پیش بینی شده است.

این مسئول توضیح داد: مناسب سازی محیط زندگی، ارائه تجهیزات کمکی از جمله تخت، تشک مواج، ویلچر، واکر، تامین کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی، خدمات ویزیت و مراقبت در منزل و پرداخت حق پرستاری به افراد سالمند دارای معلولیت از دیگر حمایت های بهزیستی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز