خبرگزاری کار ایران

در استان البرز انجام شد؛

برگزاری دومین همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی/تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی در جامعه

برگزاری دومین همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی/تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی در جامعه
کد خبر : ۱۵۳۶۶۲۰

نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران از کاهش محسوس خودکشی در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، دومین همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی با شعار «تلاش آگاهانه، مراقبت عالمانه» با حضور مشاوران، مربیان و دبیران آموزش و پرورش استان و نایب ریس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران در سالن همایش های میلاد کرج توسط اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد. 

پیروی نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی  ایران در این همایش با اشاره به کاهش محسوس خودکشی در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در استان البرز، اظهار کرد: نقش پررنگ آموزش و پرورش و کارشناسان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، از تمامی معلمان و دست‌اندرکاران خواست تا با اهتمام بیشتر، در کنار تربیت فرزندان، به پیشگیری از آسیب‌هایی چون خودکشی نیز توجه داشته باشند.

وی افزود: هیچ‌گاه نباید فکر کنیم تلاش‌های ما بی‌نتیجه خواهد بود. هر قدمی که در حوزه اجتماعی برداشته شود، حتی اگر به نظر کوچک برسد، تأثیرگذار و ماندگار خواهد بود.

در ادامه کاظمینی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز به موضوع هم اندیشی و تعامل در اقدامات پشگیرانه در خصوص آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اعلام داشت با وجود کاهش های قابل ذکر در حوزه های مربوط به آسیب های اجتماعی در سال گذشته در استان البرز، معتقدیم باید همچنان اقدامات خود را بطور مضاعف استمرار دهیم و همه دستگاه ها و مجموعه های مردمی استان بطور جدی وارد عمل شوند. 

وی افزود: ما در استانداری برش های استانی اقدامات دستگاه ها را در حوزه های پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی تهیه و ابلاغ کرده ایم تا نقشه راهی برای تمامی فعالان این عرصه باشد. یکی از ویژگی های این اسناد تشریح و تقسیم وظایف دستگاه ها در خصوص مقابله و پیشگیری آسیب های اجتماعی است.

این مسئول همچنین تصریح کرد: توجه جدی به حوزه آموزش و پرورش و دانش آموزان ضروری بوده که بحمدالله امسال با تاکیدات استاندار محترم طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) بطور ویژه در دستور کار قرار گرفته است. در این طرح ۱۴ دستگاه استان موظف به ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان در معرض هستند که مقرر است در جلسات قرارگاه اجتماعی استان این اقدامات در حضور استاندار ارزیابز و پایش گردد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: در سال گذشته ۵ مرکز سراج (سلامت روان و مراقبت اجتماعی) در استان راه اندازی شده است و در حال حاضر شش مرکز فعال سراج در استان داریم که با حضور روانشناسان و روانپزشکان باهدف پیشگیری از آسیب ها و حمایت از افراد آسیب دیده اجتماعی راه اندازی شده است.همچنین کمبود تخت های روان در استان بخصوص بخش بستری کودکان و نوجوانان تامین شده است. دوره های متعدد آموزش و مشاوره در مدارس پرآسیب و محلات هدف قرارگاه یکی از اقدامات موثر در سال گذشته بوده است.

کاظمینی به تدوین برش استانی پیشگیری از خودکشی اشاره کرد و گفت: این برش با همکاری دستگاه‌های مختلف و مجموعه‌های مردمی تهیه و تکالیف و وظایف بخش‌های مختلف در آن مشخص شده است. این سند به‌عنوان راهنمای عملی، محور فعالیت‌های آینده در استان خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز