خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های دومین نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران تبیین شد

برنامه‌های دومین نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران تبیین شد
کد خبر : ۱۵۳۵۹۲۷

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در نشست خبری با اصحاب رسانه، هدف‌ها، رویکردها و برنامه‌های دومین نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران به میزبانی کلانشهر کرج را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علیرضا عاقلی در نشست خبری با اشاره به برگزاری موفق اولین نمایشگاه صنعت منظر ایران در آبان ماه ۱۴۰۲ در هتل المپیک تهران که با استقبال چشمگیر و رضایت بیش از ۹۰ درصد از مشارکت‌کنندگان همراه بود، اظهار کرد: راهبردهای از پیش تعریف شده ستاد برگزاری مبنی بر این است نمایشگاه در سایر شهرهای داخلی و کشورهای خارجی دارای ظرفیت در زمینه اجرای پروژه‌های منظر و فضای سبز گردش داشته باشد.

وی افزود: نظر به دعوت رسمی صورت گرفته از سوی شهرداری کرج، دومین دوره این نمایشگاه در آبان ماه سال جاری به میزبانی کلانشهر کرج و با حمایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: همزمان با دومین نمایشگاه صنعت منظر ایران، اولین رویداد تخصصی ساخت زمین‌های بازی در کرج برگزار خواهد شد.

عاقلی در ادامه به اهداف، رویکردها و برنامه‌های دومین نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران به میزبانی کلانشهر کرج به شرح ذیل پرداخت و گفت: اهمیت گردش نمایشگاه صنعت منظر در شهرهای مختلف داخل و خارج از کشور؛ کشف، شناسایی و توسعه بازار و مشتریان در شهر مقصد از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: امکان شناسایی همکاران جدید به عنوان نماینده، عامل فروش، تأمین‌کننده و یا مجری در شهر مقصد که موجب تسهیل در اجرای پروژه‌ها و یا تأمین محصولات و خدمات در شهر مقصد می‌شود نیز حائز اهمیت است. 

این مسئول شهری گفت: برگزاری و مشارکت در نمایشگاه بر اساس اهداف از پیش تعریف شده در شهر مقصد و اجتناب از ارائه کار تکراری، در مکان تکراری، برای مخاطبان تکراری؛ شناسایی فرهنگ کاری، ظرفیت و موانع شهر مقصد به منظور تعریف پروژه‌های جدید و کار عمیق حداقل یکساله برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان و مشتریان بومی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

عاقلی گفت: معرفی و شناساندن نمایشگاه صنعت منظر و مشارکت‌کنندگان در قالب پاویون صنعت منظر ایران به سازندگان، مدیران و متخصصان منطقه مقصد به عنوان نمایشگاه مرجع فضای سبز و منظر شهری که به ماندگارتر شدن روابط و به یادآوردن مشارکت‌کنندگان کمک فراوانی می‌کند.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه منجربه جلوگیری از تمرکز صرف بر پروژه‌های شهر تهران که موجب از دست دادن پروژه و یا بازار محصولات و خدمات در سایر شهرها می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه نمایشگاه سال جاری در کلانشهر کرج، گفت: ظرفیت بسیار بالا و بکر برای ساخت ویلا، محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز در مناطق ویلایی و شهرکی اطراف کرج از جمله محور چالوس، کردان، محمد شهر، تهران دشت، سهیلیه، زعفرانیه، چهارباغ، طالقان، کوهسار، گلسار، طاووسیه، افشاریه و نظر آباد وجود دارد. همچنین ظرفیت بسیار بالا و بکر برای ایجاد فضاهای سبز در برج‌ها و ساختمان‌های لوکس و مجلل، آپارتمان و ویلا در مناطق شهری کرج ازجمله منطقه عظیمیه، جهانشهر، مهرشهر، مهرویلا و گوهردشت موجود است.

عاقلی اضافه کرد: وجود کارخانجات و شهرک‌های صنعتی فراوان با هدف توسعه فضاهای سبز صنعتی و فروش خدمات و محصولات مرتبط و قرارگیری کرج در سه راه مواصلاتی تهران، شهرهای شمالی کشور و استان‌های غربی که موجب تسهیل شرایط بازدید سازندگان، کارشناسان و مدیران شهرهای اطراف از نمایشگاه می‌شود از دیگر ظرفیت های کلانشهر کرج است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به ظرفیت گردشگری فراوان در کرج و مناطق پیرامونی از برنامه‌ها و پروژه‌های متعدد شهرداری کرج برای توسعه ساخت و نگهداری از فضای سبز و منظر شهری، یاد کرد.

عاقلی گفت: محل برگزاری نمایشگاه (محل دائمی و تخصصی نمایشگاه پارک چمران کرج) از جمله شناخته شده‌ترین سایت تخصصی نمایشگاه فضای سبز ومنظر کشور که هر ساله میزبان طیف وسیعی از مخاطبان عمومی و تخصصی در قالب جشنواره‌های لاله‌ها است. سالن یکپارچه نمایشگاهی با یک درب خروجی که امکان بازدید یکنواخت از تمامی غرفه‌ها را فراهم می‌آورد.

در پایان این نشست از پوستر نمایشگاه رونمایی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز