خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی خبر داد؛

31 تیر آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی افراد حقوقی و صاحبان درآمد املاک

31 تیر آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی افراد حقوقی و صاحبان درآمد املاک
کد خبر : ۱۵۰۷۴۷۰

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: شرط بهره‌مندی از هرگونه معافیت در قانون مالیات‌های مستقیم، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر است. افراد حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاره‌ای تا پایان امروز 31 تیرماه مهلت دارند نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا جنتی با اشاره به فرایند زمانی ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی توسط اشخص حقوقی، افزود: بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی تا 4 ماه پس از پایان سال مالی مهلت دارند تا اظهارنامه عملکرد سال مالی خود را ارائه کنند.

وی به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی تأکید کرده و ادامه داد: در صورتی که سال مالی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی مطابق اساسنامه آنان منطبق بر سال شمسی باشد، پایان تیر ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد این اشخاص است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی به مواردی که بر اساس قانون‌های مالیاتی جزء درآمدهای افراد محسوب نمی‌شود اشاره کرده و اظهار داشت: درآمد حقوق بازنشستگی، وظیفه دریافتی و جوایز و سود ناشی از سپرده‌های بانکی درآمد تلقی نمی‌شود. بر این اساس افراد بازنشسته نیز می‌توانند از معافیت یاد شده بهره‌مند شوند.

جنتی تصریح کرد: با اشاره به موضوع مالیات بردرآمد اجاره صاحبان درآمد املاک اجاره‌ایی، اظهار داشت: مطابق قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان درآمد املاک اجاره‌ایی نسبت به درآمد خود و پس از کسر معافیت‌های مقرر قانونی مشمول مالیات بردرآمد اجاره‌ای هستند.

وی بیان داشت: اگر شخصی به جز درآمد ملک اجاره‌ای درآمد دیگری نداشته باشد می‌تواند با اعلام آن در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی از معافیت ماده 57 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کند و در این صورت همانند حقوق‌بگیران مشمول معافیت مالیاتی درآمد حقوق موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی به موضوع املاک مسکونی اجاره داده شده اشاره داشته و تأکید کرد: درآمد املاک مسکونی اجاره‌ای در استان مرکزی تا 200 متر مربع از پرداخت مالیات معاف است. اما بیش از این میزان مشمول پرداخت قانونی‌های مالیاتی می‌شود.

جنتی ابراز داشت: در صورتی که شخصی در مجموع مازاد بر 200 متر مربع واحد مسکونی اجاره‌ای واگذار کرده باشد، نسبت به مازاد آن مشمول مالیات بر درآمد اجاره‌ای است و باید نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام کند. پس از آن در صورت شمول می‌تواند از معافیت ماده 57 نیز بهره‌مند شود.

وی به با اشاره به اینکه معافیت مذکور تنها مربوط به املاک اجاره‌ای مسکونی است و مشمول املاک اجاره‌ای غیرمسکونی نمی‌شود، اضافه کرد: معافیت تا 200 متر مربع مربوط به املاک مسکونی است و املاک اجاره‌ای غیرمسکونی مشمول این معافیت نیست. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز