خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

بدنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات هستیم

بدنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات هستیم
کد خبر : ۱۵۲۶۲۳۶

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی بدنبال امنیت غذایی، تولید اقتصادی محصولات و فعالیت اقتصادی سود آور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا نوری امروز ۱۶ شهریور در نشست جمعی از فعالین و تشکل های بخش کشاورزی آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزارشد افزود: وزارت جهاد کشاورزی دنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی و همچنین فعالیت اقتصادی سود آور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در قانون جایگاه ویژه ای برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باید با برگزاری نشست ها تخصصی، نکته نظرات بخش خصوصی شنیده شود و جابیفتد و کارها بدون شعار دادن له تشکل ها واگذار شود.

نوری خاطر نشان کرد: بحث دریاچه ارومیه برای همه مهم است  و همه برنامه ها باید باتوجه به وضعیت دریاچه ارومیه پیش رود و به اصلاح روش آبیاری و استقرار روش های نوین آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: مصرف بهینه آب خیلی مهم است تمهیداتی اندیشیده شده است و اختیاراتی به استان ها داده شده تا ناترازی های برق مدیریت شود و بهره برداران خیلی متضرر نشوند.

وی یاد آورشد: پول گندم کاران و کلزا کاران طبق لیست در حال پرداخت است.

نوری خاطر نشان کرد: اجازه نمی دهیم تولید فدای تنظیم بازار شودو همسو باتولید ، توزیع انجام می دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث برق خورشیدی اعلام آمادگی کرده ایم و هیچ مشکلی در تامین زمین برای ایجاد مزارع خورشیدی نداریم.

در ادامه این نشست حاکم ممکان، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود بازار هدف برای محصولات کشاورزی از دغدغه های کشاورزان است که باید این مسئله رسیدگی شود و دیگر کشاورزان برای پیدا کردن بازار هدف برای محصولات کشاورزی خود دغدغه ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: قطعی برق چاه های آب کشاورزی بایدبا استفاده از تمام ظرفیت ها  مدیریت شود تا سال آینده شاهد این مشکل نباشیم. 

ممکان اظهار کرد: قلع و قمع و تصرف ها موجب ایجاد مشگلاتی در لخش منابع طبیعی استان شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یک حوزه مستضعف و آسیب پذیر است، یاد آور شد: باید با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان امور کشاورزی تصمیمات مهم گرفته شود تا موجب ضر و زیان به کشاورزان نشود.

در ادامه شهین جهانگیری دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: خرید گندم باید با برنامه ریزی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: سرعت پرداخت خرید تضمینی گندم در استان پایین است باید تبعیض ها در پرداخت ها با جدیت دنبال شود.

جهانگیری یاد آور شد: ساماندهی چاه های کشاورزی نیازمند کار کارشناسی اساسی است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی استان، کمبود ناوگان حمل و نقل یخچال دار است که باید برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با دیپلماسی اقتصادی به ارتقای بهره وری کمک کنیم. 

همچنین در ادامه این نشست حجت الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: ارتقای بهره وری باید مورد توجه قرار گیرد و این نیاز به توسعه دیپلماسی اقتصادی در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی مردم جز اهداف فصل هفتم برنامه هفتم است، تصریح کرد: برای تامین امنیت غذایی مردم و صرفه جویی در مصرف آب نیاز است در ۳ استان آذربایجان غربی و شرقی و کردستان آبیاری تحت فشار اجباری شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه اگر الگوی کشت رعایت نشود با بحران آب مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: نهضت دولت باید توسعه کشاورزی نوین و ارائه الگوی کشت براساس شرایط اقلیمی باشد.

وی ادامه داد: بحث توسعه زیر ساخت متناسب با تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز