خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد؛

تأمین زمین برای 7000 واحد اقدام ملی مسکن روستایی در استان مرکزی

تأمین زمین برای 7000 واحد اقدام ملی مسکن روستایی در استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۰۶۶۴۴

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با بیان اینکه برای احداث مسکن روستایی در این استان زمین تأمین شده است، گفت: 10 هزار نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن روستایی در این استان هستند که از این تعداد برای 7000 نفر، تأمین زمین محقق شده است.

به گزارش ایلنا، علی عسگری افزود: در این راستا برای آغاز عملیات اجرایی ساخت 7000 واحد مسکن روستایی در طرح اقدام ملی در استان مرکزی زمین تأمین شده است و متقاضیان در حال تحویل زمین و اخذ پروانه ساختمانی هستند.

وی به سهم استان مرکزی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن روستایی اشاره کرده و ادامه داد: سهم این استان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن روستایی، 7300 واحد است که 5090 متقاضی برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی و 3208 فقره قرارداد با بانک منعقد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: بیشترین همکاری در انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات در اجرای طرح اقدام ملی روستایی استان، توسط بانک‌های تجارت، مسکن، رفاه کارگران و ملت انجام شده و بانک صادرات در این حوزه، عملکرد ضعیفی دارد.

عسگری به اقدامات انجام شده در فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن روستایی استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: در فاز نخست در این استان 10 روستا برای تأمین زمین تعیین شد. در روستاهای نخجیروان، شهابیه و خمارباقی با وجود مشکلات تأمین زمین، واگذاری انجام شده است.

وی همچنین به آورده متقاضیان در این طرح اشاره کرده و بیان داشت: آورده متقاضیان، مهمترین عامل در اجرای طرح اقدام ملی مسکن روستایی است که بانک‌ها نیز باید با دید مثبت و پرداخت به موقع تسهیلات، به ساخت واحدهایی روستایی کمک کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت است، تأکید کرد: 141 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز