خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

نقش شهرداری‌ها در فرهنگ‌سازی ازدواج و فرزند آوری از طریق محتواهای محیطی بسیار مهم است

نقش شهرداری‌ها در فرهنگ‌سازی ازدواج و فرزند آوری از طریق محتواهای محیطی بسیار مهم است
کد خبر : ۱۴۹۵۳۴۰

استاندار لرستان نقش شهرداری‌ها در فرهنگ‌سازی ازدواج و فرزند آوری از طریق محتواهای محیطی را بسیار مهم دانست.

به گزارش ایلنا، ابوطالب شفقت، ۲۹ خردادماه، در اولین جلسه ستاد جوانی جمعیت لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نسبت به مقوله‌ی مهم جوانی جمعیت مسئول هستند، گفت: موضوع جوانی جمعیت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائل کنونی کشور، اظهار کرد: مسئولیت هر دستگاه مرتبط در موضوع جمعیت در قالب قانون مشخص شده و باید برای اجرای آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اظهار کرد: در جلسه‌ی آتی قرارگاه که اواخر تیرماه آینده برگزار خواهد شد پیگیر اقدامات انجام‌شده‌ی دستگاه‌ها در چارچوب وظایف محوله خواهیم بود.

استاندار، تعامل و همراهی را رمز عملکرد بهتر در این موضوع برشمرد و عنوان کرد: تمامی مسئولین چه در دستگاه‌های مرتبط و غیر مرتبط باید نسبت به موضوع جوانی جمعیت احساس مسئولیت داشته و اقدام کنند.

شفقت موارد فرهنگی را یکی دیگر از عوامل مؤثر بر حرکت کشور به سمت پیر شدن جمعیت قلمداد کرد و گفت: اگر به آمار نگاه کنیم استان‌های با بیش‌ترین میانگین درآمدی در نرخ سن ازدواج در رده‌های پایین‌تر قرار دارند و این نشان می‌دهد که ازدواج و فرزندآوری به مسائل مختلفی از جمله فرهنگ نیز گره خورده است.

وی نقش شهرداری‌ها در فرهنگ‌سازی ازدواج و فرزند آوری از طریق محتواهای محیطی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: در این راستا با حضور فرمانداران، مدیرکل امور شهری استانداری و شهرداران در این خصوص برنامه‌هایی تدوین شود.

استاندار اظهار کرد: اشاعه‌ی طلاق، سن ازدواج بالا و فرزندآوری پایین از نمونه‌های جنگ نرمی است که دشمنان در فضای فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد کرده‌اند.

در این جلسه گزارش‌هایی در خصوص نرخ موالید، ازدواج و طلاق استان به تفکیک شهرستان‌ها توسط مدیرکل ثبت‌احوال استان ارائه شد. همچنین آخرین وضعیت واگذاری زمین‌های برنامه‌ی جوانی جمعیت در شهرستان‌های مختلف استان و آخرین عملکرد موسسه نفس در استان به‌منظور پیشگیری از سقط جنین نیز تشریح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز