خبرگزاری کار ایران

ظرفیت مراکز نگهداری معتادان در فارس حدود دو برابر شده است

ظرفیت مراکز نگهداری معتادان در فارس حدود دو برابر شده است
کد خبر : ۱۴۹۹۲۹۸

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر روز خدمت جهت ساماندهی، نگهداری و درمان معتادان متجاهر در سطح فارس به مراکز پیش بینی شده ارجاع شده اند.

به گزارش ایلنا، ارسطو ترکمان منش در آیین غبارروبی، عطرافشانی و گل‌باران قبور مطهر شهدا که به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در گلزار شهدای شیراز برگزار شد، افزود: با تدابیر و حمایت استاندار فارس، ظرفیت مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ از تعداد ۱۲۰۰ نفر به بیش از ۲۲۰۰ نفر افزایش یافته است و برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از ظرفیت های جدید در شش ماهه دوم سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با این اقدام دغدغه درمان و نگهداری بلند مدت از بیماران اعتیاد در استان بر طرف خواهد شد و همه دستگاه ها با اقدامات فرهنگی و پیشگیری و درمانی به موقع می توانند مانع ورود مجدد بهبودیافتگان به دام اعتیاد باشند. 

ترکمان منش با تأکید بر پاسداشت یاد شهدای گران‌قدر به‌ویژه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: آرامش امروز ما مدیون جان‌فشانی شهداست و تلاش خواهیم کرد به این ارزش‌ها پایبند باشیم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس آموزش و اطلاع‌رسانی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد را مهم بر شمرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری “طرح یاریگران زندگی” باهدف آموزش مهارت‌های زندگی، نه گفتن به اعتیاد، سبک زندگی سالم و… در بیش از ۴۰۰ مدرسه با تشکیل کانون یاریگران زندگی متشکل از دانش آموزان، اولیاء، مربیان و مسئولین مدارس توسط آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای برنامه های متنوع برای حفظ سلامت افراد سالم جامعه توسط سایر دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با جدیت دنبال خواهد شد که ثمرات آن به مرور در جامعه نمایان خواهد شد.  

ترکمان منش به آموزش و توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد اشاره کرد و افزود: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت موجود و سازمان‌های مردم‌نهاد و کارآفرینان و خیرین، آموزش بیماران مبتلا به اعتیاد در حرفه‌های جوشکاری، خیاطی، نجاری، تأسیسات، مکانیکی، برق‌کاری و… در حین درمان و پس از بهبودی تا توانمندسازی و برگشت به عرصه فعالیت در جامعه در حال اجراست و تاکنون بیش از ۳۹۰ نفر بهبودیافته در بخش های خصوصی با مشوق های از جمله جبران پرداخت هزینه بیمه، کاهش مالیات و… مشغول بکار شده اند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز