خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی:

موضوع پدافند غیر عامل باید در اصل طرح دیده شود

موضوع پدافند غیر عامل باید در اصل طرح دیده شود
کد خبر : ۱۴۴۸۶۴۱

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه موضوع پدافند غیر عامل باید در اصل طرح دیده شود، گفت: توجه به این مهم باعث می‌شود تا بیشترین اثر گذاری را در این حوزه داشته باشیم و از وقوع بسیاری از تهدیدات و مخاطرات جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مجید خیرآبادی در نشست تخصصی مدیران بحران و پدافند غیر عامل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در  محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان زنجان خیلی جدی به موضوع پدافند غیر عامل پرداختند.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: دستگاه‌های زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در استان زنجان  به صورت خیلی مجدانه موضوع پدافند غیرعامل را پیگیری می کنند و این مهم نگرانی ما را کمتر می کند و این استان جزو استان‌های برتر در حوزه پدافند غیر عامل است.  

وی، با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی در استانها انجام می شود ولی به صورت منسجم و مجموعه یکپارچه به پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی گزارش داده نمی شود، گفت: باید گزارش ها در این حوزه منسجم به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

خیرآبادی، با بیان اینکه موضوع پدافند غیر عامل باید در ذات (اصل) طرح دیده شود، بیان داشت: توجه به این مهم باعث می شود تا بیشترین اثر گذاری را داشته باشیم و جلوی خیلی از تهدیدات و مخاطرات گرفته می شود.  

وی با اشاره به اینکه توجه به اصل آموزش در اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل قرار بگیرد، افزود: شناسایی وضعیت کنونی امری مهم است و  برگزاری مستمر و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل با حضور تمامی اعضاء باید به جد مورد توجه قرار گیرد.  

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، به اهداف کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل  اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب پذیری‌ها و تکمیل چرخه دفاعی کشور در حوزه‌ راه، مسکن و شهرسازی، مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حیاتی امن دربرابر تهدیدات از اهداف حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی است.

خیرآبادی، مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حساس و مهم با حداقل آسیب پذیری در برابر تهدیدات و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موضوعات پدافند غیرعامل در سطوح مختلف را از دیگر اهداف حوزه پدافند غیرعامل در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و ادامه داد: ۲۰ مورد شرح وظایف برای ادارات کل راه و شهرسازی در کشور تدوین شده  و این وظایف باید عملیاتی شود و در کمیته استانی بررسی و گزارش داده شود.

وی، گفت: تشکیل به موقع و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل به ریاست راه و شهرسازی در استان‌ها بسیار مهم است و این جلسات می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل و تصمیم گیری‌های این حوزه مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز